Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Osobnostní a sociální výchova > Komunikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Podnebné pásy – skupinová práce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek je zaměřen na konkrétní skupinovou práci, která se týká podnebných pásů. V příspěvku je uveden postup, jak skupinová práce probíhala: začátek, samotné prezentování a vyhodnocení. Pro čtenáře může být článek inspirací, jak takovou skupinovou práci do výuky zařadit.
Autor Jan Šindelář

Skupinová práce na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.
Autor Jan Šindelář

Využití mobilních zařízení na táboře

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Mobilní zařízení se v dnešní době dostávají do popředí a mladí „táborníci“ s nimi umí neuvěřitelné věci. Mobilní zařízení však lze využít i prospěšně. V tomto příspěvku nalezneme „ochutnávku“ aplikací, které jsou na táboře využitelné.
Autor Jan Šindelář

6 tipů na ledolamky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu.
Autor Pavlína Hublová

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – ČTYŘLÍSTEK

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Přináší čtyřlístek štěstí? Dozvíme se o něm mnoho zajímavých informací, tvoříme slova složená, procvičujeme dělení a zjišťujeme, co máme se spolužáky společného. Připomeneme si i populární stejnojmenný komiks.
Autor Hana Kleisová

CLIL ve francouzštině: etiketa zdravení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Následující příspěvek je věnovaný výuce etikety metodou CLIL ve francouzském jazyce. Žáci se hravou formou naučí, jak vhodně pozdravit v českém i francouzském prostředí a rozvíjí otevřenost a pochopení vůči jiným kulturám.
Autor Eliška Glatzová

CLIL FJ a OSV - trávení volného času

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Následující příspěvek se věnuje způsobu trávení volného času a poznání svých spolužáků. Je možné ho realizovat v hodinách francouzštiny jako integraci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova, ve Výchově k občanství či v samostatném předmětu tvořeném z průřezových témat. Komunikace patří ke klíčovým nástrojům jednání v různých životních situacích. V této hodině žáci rozvíjí schopnost sdělit ve francouzštině náplň volného času a zároveň mluvit se spolužáky a poznávat je.
Autor Eliška Glatzová

Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka II. – Aktivita pro 2. stupeň ZŠ nebo nižší ročník víceletých gymnázií - Fotbalový klub

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je druhým dílem z třídílné série zabývající se čtenářskou gramotností a zejména kritickým čtením. První díl byl zaměřen na teoretické aspekty dané problematiky, druhá část představuje praktickou realizaci rozvoje kritického čtení na druhém stupni základní školy či na nižším stupni víceletých gymnázíí. Následovat bude ukázka přípravy na hodinu kritického čtení pro žáky střední školy.
Autor Renata Bromová

Povídání a hry s českými příslovími

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V textu je pět praktických ukázek, jak pracovat s jednotlivými českými příslovími pro děti ve věku 6 - 10 let. Celá publikace je zaměřena na přiblížení českých přísloví dětem zábavnou formou. Každé přísloví doplnil autor o říkanku, povídání s dětmi a náměty na činnosti, které smysl lidové slovesnosti malým čtenářům osvětlují.
Autor Petr Kukal

Dramatizace ve výchově ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací dvouhodině. Vyučování proběhlo 16. 2. 2012 v ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči Plzeň, popisuje Mgr. Petr Koubek, jméno pedagožky: Mgr. Marcela Kulíšková.
Autor Petr Koubek
Celkem: 211