Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Práce v programu malování
| V příspěvku se čtenář dovídá informace, jak pracuji s žáky v programu malování v rámci informačních a komunikačních technologií. Dále zde může čtenář získat inspiraci, co lze v programu malování vytvářet a jak jej využít i v jiných předmětech, např. ve výtvarné výchově.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
18. 04. 2019 |
2787 |
Obyčejná tužka nebo myš?
| Příspěvek popisuje dnešní situaci, kdy děti v předškolním (případně v mladším školním) věku poznávají kouzlo obyčejné tužky a pastelek. Naproti tomu je zde počítačový program, případně aplikace na dotykovém zařízení, se kterým děti pracují.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
04. 04. 2019 |
1330 |
Máme rádi sloh
| Ukázka obsahuje úryvek z knihy Máme rádi sloh, která nabízí učitelům inspiraci do hodin českého jazyka a směřuje k zábavné slohové výuce. Článek obsahuje poznámky pro učitele, motivační náměty a navrhovaná témata slohových prací pro slohové útvary líčení, zprávu, oznámení, inzerát a rozhovor. Kniha nabízí náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu.  | M. Krůželová |
|
|
| |
2 komentáře |
10. 06. 2014 |
29335 |
Nejlepší hry do kapsy
| Kniha Nejlepší hry do kapsy z nakladatelství Portál zahrnuje výběr sociálně psychologických, pohybových a kreativních her.
V ukázce jsou představeny tři hry na ovládání těla, vnímavost a posílení koncentrace. U každé hry je uveden její cíl, příprava, pomůcky, vhodný věk a počet hráčů, popis a následná reflexe hry, poznámky pro vedoucího.
Publikaci a hry z ukázky využijí ke své práci a inspiraci školní i mimoškolní pedagogové.  | J. Neuman, S. Hermochová |
|
|
| |
|
28. 05. 2014 |
10635 |
CLIL: Teplé a studené barvy
| Výukový plán na téma Teplé a studené barvy podporuje činnostní učení a kreativitu při samostatné práci i práci ve skupině. Přináší integraci předmětů výtvarné výchovy s německým jazykem prostřednictvím metodologie CLILu. Je zařazen do seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a můžete ho najít také v online publikaci Cizí předměty 2. st. základní školy prostřednictvím http://clil.nuv.cz.  | Mgr. Ivana Frýbová |
|
|
| |
|
07. 04. 2014 |
11656 |
Přísloví
| Další z článků o poznávání romského jazyka a kultury ze seriálu Rozummění přináší metodické náměty na práci s romským příslovím.  | Jana Hejkrlíková |
|
|
| |
|
19. 03. 2014 |
9136 |
Hry s hudbou a techniky muzikoterapie: Rytmus a řeč
| Publikace Hry s hudbou a techniky muzikoterapie od Zdeňka Šimanovského je souborem hudebně-terapeutických činností a dalších aktivit pro děti i dospělé.
V ukázce se seznámíte s devíti hrami s rytmem. Rytmus je zde spojen s pohybem, slovem a fantazií. Rytmus, pravidelné střídání uvolnění a napětí, je jedním ze základních projevů hudby a života vůbec.
Uvedené techniky a hry lze využít v hudební a dramatické výchově, ale i k prevenci problémových jevů.  | Zdeněk Šimanovský |
|
|
| |
|
20. 06. 2013 |
24175 |
Online publikování ve StoryBird
| Příspěvek představuje využití StoryBird ve výuce a při rozvoji čtenářské gramotnosti.  | Jitka Rambousková |
|
|
| |
1 komentář |
15. 05. 2012 |
7011 |
Poslední čert
| Lekce je určena pro žáky 6. ročníku, je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti a kreativní práci s literárním textem. Žáci pracují s pohádkou Poslední čert Olgy Scheinpflugové, tato pohádka je obsažena v učebnici Čítanka 6 ‒ Fraus.  | Svatopluk Mareš |
|
|
| |
|
26. 03. 2012 |
10188 |
Čeština pro žáky-cizince č. 21 – Kdo co dělá
| Příspěvek je ukázkou, jak seznámit žáky-cizince s tvořením podstatných jmen nesoucích názvy povolání. Záměrně jsou zvoleny různé slovotvorné skupiny, k nimž jsou přiřazována tzv. analogická slova – tj. slova tvořená stejnými příponami. Pozornost je věnována i problematice přechylování. Do tohoto vzorku deseti povolání byla semanticky zvolena slova, se kterými žáci přicházejí do styku a která jsou snadno znázornitelná při pohybových aktivitách.  | Iva Hlůžeová |
|
|
| |
|
16. 12. 2011 |
6556 |