Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Práce v programu malování
| V příspěvku se čtenář dovídá informace, jak pracuji s žáky v programu malování v rámci informačních a komunikačních technologií. Dále zde může čtenář získat inspiraci, co lze v programu malování vytvářet a jak jej využít i v jiných předmětech, např. ve výtvarné výchově.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
18. 04. 2019 |
2804 |
Obyčejná tužka nebo myš?
| Příspěvek popisuje dnešní situaci, kdy děti v předškolním (případně v mladším školním) věku poznávají kouzlo obyčejné tužky a pastelek. Naproti tomu je zde počítačový program, případně aplikace na dotykovém zařízení, se kterým děti pracují.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
04. 04. 2019 |
1338 |
Vlastní dotykové zařízení ve škole
| Příspěvek uvádí možnosti, jak využít vlastní dotykové zařízení ve výuce. Jsou zde uvedeny i některé výhody a komplikace využití právě vlastního dotykového zařízení (mobilní telefon, tablet).  | Jan Šindelář |
|
|
| |
1 komentář |
27. 03. 2019 |
1596 |
Podnebné pásy – skupinová práce
| Příspěvek je zaměřen na konkrétní skupinovou práci, která se týká podnebných pásů. V příspěvku je uveden postup, jak skupinová práce probíhala: začátek, samotné prezentování a vyhodnocení. Pro čtenáře může být článek inspirací, jak takovou skupinovou práci do výuky zařadit.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
05. 02. 2019 |
1759 |
Skupinová práce na ZŠ
| Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
31. 01. 2019 |
2421 |
Post-it lístečky ve výuce
| 4 + 1 námět na využití post-it lístečků ve výuce (nejen) na 1. stupni ZŠ – poznámky při/po čtení, anketa, trénink dovednosti hodnocení nebo tzv. Terapie post-it.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
22. 01. 2019 |
2006 |
Využití mobilních zařízení na táboře
| Mobilní zařízení se v dnešní době dostávají do popředí a mladí „táborníci“ s nimi umí neuvěřitelné věci. Mobilní zařízení však lze využít i prospěšně. V tomto příspěvku nalezneme „ochutnávku“ aplikací, které jsou na táboře využitelné.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
2 komentáře |
11. 12. 2018 |
2642 |
6 tipů na ledolamky
| Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
04. 12. 2018 |
3941 |
Řešení netradičních úloh v hodinách přírodovědy 2
| Článek se zabývá dalšími třemi netradičními úlohami, které žáci 5. ročníku řešili v rámci mého výzkumného šetření. Rovněž se dovídáme, jaké byly nejčastější chyby žáků a k jakým miskoncepcím mohlo docházet. Úlohy byly zaměřeny na skupenství a změnu látek.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
27. 11. 2018 |
1619 |
Barnga – možnosti integrace a asimilace do společnosti/skupiny
| Jde o simulační hru, ve které dostanou jednotlivé skupinky účastníků různá pravidla (ač o tom neví). Když se mezi skupinami podle určitého klíče přesouvají, zažívají změny, konflikty i nepochopení a musí se s nimi vyrovnávat z pozice člověka, který se adaptuje na nové prostředí, i z pozice člověka, který spolupracuje a obecně funguje s lidmi, kteří se adaptují.  | Anna Mairingerová |
|
|
| |
|
08. 11. 2018 |
2349 |