Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

"Dobrodružné" ženy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o projekt málotřídní školy v Olomouci - Droždíně připravený ke Dni matek. Jeho součástí je divadelní představení o životě pěti významných žen a tvorba dárků pro maminky. Projekt přispívá k rozvíjení klíčových kompetencí žáků.
Autor Mgr. Marie Vyjídáková

(Vánoce) zabalené a obalené

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Článek nabízí jiný pohled na Vánoce - problematika konzumního chápání svátků v souvislosti s používáním velkého množství obalů - otázka šetrnosti k životnímu prostředí, vliv reklamy na nakupujícího atd.
Autor Petra Boháčková

1000 her pro školy, kroužky a volný čas: Kontaktní hry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Kniha 1000 her pro školy, kroužky a volný čas obsahuje velkou a rozmanitou sbírku her, které mají podnítit k tomu, aby hry dostaly ve škole větší prostor a byly uznány jako rovnocenná alternativa jiných výukových forem. Vybraná ukázka z knihy přináší náměty na kontaktní hry, které patří do velké skupiny her na rozvoj sociálního učení, jsou to tzv. interakční hry. Kontaktní hry podporují spolupráci a důvěru, schopnost a ochotu navázat kontakt s ostatními. Pomáhají získat cílené sociálně emocionální zkušenosti. Hry je vhodné zařadit pro odbourání napětí ve skupině a pro hledání cest dětí k sobě navzájem.
Autor Hanns Petillon

20 otázek k Agresi Německa, Itálie a Japonska za II. světové války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci získají nové a trvalejší vědomosti z období II. světové války aktivní formou. Aktivita oživí výuku při získávání nových informací prací ve skupinách.
Autor Jarmila Boudová

3x Habsburská monarchie po třicetileté válce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žák hledá, třídí a hodnotí informace z různých zdrojů. Jak využít odborný text, obrazový materiál a historický dokument?
Autor Zdeněk Sotolář

5 zemí – 5 příběhů – mezinárodní eTwinningový projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Mezinárodní internetový projekt, v němž píší žáci 5 evropských zemí společné příběhy, jejichž prostřednictvím se seznamují a dozvídají více o jiných zemích. Součástí projektu jsou další aktivity, které přispívají k rozvoji jazykových dovedností žáků.
Autor Ivana Klimešová

6 tipů na ledolamky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu.
Autor Pavlína Hublová

A song as a complex tool for learning IV. part

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Čtvrtý díl v řadě písňových textů nabízí způsob jak z hudební produkce a textu písně efektivně vystavit jazykovou hodinu, a tím ukáže, že hudba (píseň) nabízí a pokrývá všechny aspekty, které by neměly chybět v kvalitní hodině cizího jazyka. Námětem pro dva plány hodiny se staly písně Niny Simone (Ain´t got no/I´ve got life) a Johna Lennona (Imagine). V plánu hodiny jsou popsány dílčí cíle aktivit i hlavní cíl hodiny a využívá mj. metodu činnostního učení.
Autor Tereza Šmídová

ABC

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list – vystřihovánka a omalovánka. Žáci si vyrobí karty s písmeny anglické abecedy, které využijí ke hrám.
Autor Iva Fastová

Aborigines a ti druzí – minulost a současnost některých domorodých skupin obyvatelstva v různých částech světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek pojednává o pěti domorodých skupinách obyvatelstva z různých koutů světa (Aboriginci, Berbeři, Eskymáci, Indiáni a Kurdové). Nedílnou součástí má být poznání jejich běžného života v minulosti i současnosti. A v návaznosti na to zjištění, jak se jejich společensko-politické postavení měnilo (či nikoli) v porovnání s nově příchozími bělochy, kteří postupně obsazovali a mocensky ovládali území původně osídlená právě výše zmiňovanými domorodými skupinami.
Autor Aleš Franc
Celkem: 1157