Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání - středně těžké mentální...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Olympijské hry Rusko 2014

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt "Olympijské hry Rusko 2014" je celoroční projekt tříd pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, které vzdělávají žáky s lehkým a středně těžkým mentálním postižením. Součástí je i jednodenní projekt zaměřený na pořadatelskou zemi.
Autor Ivana Spěváčková

Týden pro inkluzi - tělesná výchova

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Náměty na inkluzivní vyučování - 1. stupeň, vyučovací předmět tělesná výchova.
Autor Michaela Krajská

Týden pro inkluzi - výtvarná a pracovní výchova, prvouka a canisterapie

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět na inkluzivní vyučování - 1. stupeň, vyučovací předměty výtvarná a pracovní výchova, prvouka a canisterapie.
Autor Michaela Krajská

Projekt: Vánoce v Evropě

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jednodenní celoškolní projekt je vytvořený pro žáky s lehkým mentálním postižením. Seznamuje je s vánočními tradicemi vybraných států Evropské unie.
Autor Ivana Spěváčková

Velká Británie

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projet zaměřený na život ve Velké Británii přibližuje zemi jakožto hostitele letních olympijských her 2012.
Autor Ivana Spěváčková

Projekt – Vietnamský den

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt Vietnamský den seznamuje žáky s vietnamskou menšinou žijící na území naší republiky. Ukazuje žákům její tradice a zvyklosti. Důraz je kladen na přiměřenost informací pro žáky s mentálním postižením a na jejich vlastní aktivitu během celodenního programu (např. vaření vietnamských jídel, sehrání vietnamské pohádky).
Autor Ivana Spěváčková

Zimní spánek zvířat

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Týdenní plán pro práci se středně těžce a těžce mentálně postiženými žáky ve speciální třídě. Všechny děti mají velice rády zvířata. Ještě raději mají napodobování jejich hlasů. S ohledem k možnostem a postižení žáků je tento článek seznamuje se zvířátky z lesa a jejich způsobem života.
Autor Michaela Krajská

Dramatická výchova na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.
Autor Věra Holotová

Jablíčkové království

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Opakování a procvičování učiva z českého jazyka, matematiky a prvouky za pomoci postupné motivace, aktivní a činné zapojení všech žáků do výuky, získání praktických zkušeností, dodržování společných pravidel, navazování vztahů a rozvoj týmové spolupráce. Vše, co se dá o jablíčku říci, napsat, jak je možné se v „jablíčkovém světě“ učit, které smysly je možné zapojit a jak zajímavě je možno s žáky procvičovat učivo z výše uvedených předmětů – to vše je cílem tohoto integrovaného bloku.
Autor Věra Holotová

Matematika s prvky ekologické výchovy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hodina je dílčí částí projektového vyučování o lese. Jedná se o opakování a procvičování učiva z matematiky ve 3. ročníku základní školy praktické za pomoci prostupné motivace z lesního světa, se zapojením prvků z ekologické výchovy – chování v lese, vzácné stromy, druhy hub. Dochází k aktivnímu a činnému zapojení všech žáků do výuky a k získání praktických zkušeností. Žáci jsou vedeni k respektování společných pravidel činností a pravidel týmové spolupráce, ke společnému hodnocení činností a sebehodnocení.
Autor Věra Holotová
Celkem: 56