Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání - lehké mentální pos... > Environmentální výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematika s prvky ekologické výchovy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hodina je dílčí částí projektového vyučování o lese. Jedná se o opakování a procvičování učiva z matematiky ve 3. ročníku základní školy praktické za pomoci prostupné motivace z lesního světa, se zapojením prvků z ekologické výchovy – chování v lese, vzácné stromy, druhy hub. Dochází k aktivnímu a činnému zapojení všech žáků do výuky a k získání praktických zkušeností. Žáci jsou vedeni k respektování společných pravidel činností a pravidel týmové spolupráce, ke společnému hodnocení činností a sebehodnocení.
Autor Věra Holotová

Environmentální výchova na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Celoroční projekt environmentální výchovy s rozpracováním konkrétních úkolů pro jednotlivé ročníky. Úkoly jsou teoretické i praktické, aby výuka byla v těsném spojení s běžným životem. Jedná se o jednu možnost zařazení průřezového tématu environmentální výchova do vyučování. Jednotlivé úkoly je možno integrovat do běžné vyučovací hodiny.
Autor Věra Holotová

Život ptáků

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Zajímavou formou přiblížíme žákům s mentálním postižením život ptáků v našich podmínkách. Žáci se seznámí s životním prostředím ptáků a uvědomí si vliv člověka na přírodu.
Autor Jiřina Dovalilová

Vánoční tržiště

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
V pracovním vyučování zábavnou formou přiblížit žákům s mentálním postižením vybrané techniky k výrobě vánočních dárků. Žáci pracují s netradičním přírodním materiálem.
Autor Jiřina Dovalilová

Cestička do školy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Čtyři cesty vedou ke škole. Na každé z nich se nacházejí kulturní památky, domy, které mají svou historii. Jaká je? Kdy objekty vznikly? Co se v domech odehrálo? Čím byly zajímavé? Jaké významné osobnosti v nich žily? Co dělaly? Jak dům vypadal dříve? Existuje pověst k danému domu, ke kulturní památce? Pátrejme, tvořme… Žáci, kteří byli rozděleni do věkově smíšených skupin, se svým vedoucím učitelem pátrali po historii domů a památek, kolem nichž chodí do školy. Své pátrání započali v Městském muzeu Králíky. Zde získali mapku s vyznačenou trasou a objekty, které byly předmětem pátrání, jejich rodokmen, staré fotografie, podrobnější informace o nich hledali v kronikách. Každý objekt vyfotografovali, namalovali, z rodokmenu vybrali nejzajímavější informace, které zpracovali na PC do tabulky, na jednu informaci vymysleli pověst. Při závěrečné prezentaci jednu pověst zdramatizovali. Projekt měl přípravnou fázi v hodinách literární výchovy (čtení místních pověstí, seznámení se znaky pověsti) a realizační fázi, která se skládala ze tří projektových dnů, individuálních schůzek týmu, závěrečné prezentace. Všechny výstupy byly shromážděny do kalendáře, jehož vytištění bylo podpořeno MŠMT v rámci rozvojového programu Podpora EVVO ve školách v roce 2009.
Autor Iva Nesvadbová

Les všemi smysly

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Na základě vlastního pozorování a aktivit žák rozšiřuje své vědomosti o lesním ekosystému a jeho významných rostlinných i živočišných zástupcích.
Autor Silvie Šilhanová

Dřevo stokrát jinak

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Žáci se zrakovým postižením se prostřednictvím projektu seznamují se dřevem a jeho významem. V příloze článku najdou učitelé praktické ukázky pracovních listů.
Autor Věra Reisová

Pěstujeme pro zdraví

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
V rámci projektu měli žáci možnost seznámit se s výstavbou skleníku, přípravou pomůcek pro pěstování rostlin ve skleníku, s pěstováním rostlin a jejich další distribucí.
Autor Jitka Macháčková

Cesta kolem světa za 141 dní

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt vytvořili učitelé ZŠ a OŠ ve Zbůchu. Škola je určena pro žáky s různým stupněm a druhem mentálního i tělesného postižení. Pro mnohé z nich z celé řady důvodů, ať už zdravotních, rodinných nebo sociálních, nepřichází v úvahu dlouhé a náročné cestování. Projekt se může prolínat všemi vyučovacími předměty a záleží jen na pedagogovi, jakou formu práce a organizace zvolí. Realizace projektu je celoroční. Jeho součástí je i velká hra Hledání pokladu. Vyvrcholením celého projektu je závěrečná besídka v měsíci červnu. Cílem je poznávání okolního světa a utváření si vlastních představ o něm.
Autor Jana Mundilová
Celkem: 9