Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Grafy funkcí v Excelu
| Využití prostředí Excel při výuce teorie grafů na gymnáziu  | Petr Švarc |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
|
|
|
|
12. 10. 2007 |
37429 |
Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Blogging
| Hodina je zaměřená na rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností na téma bloggingu. Výuka probíhá částečně prostřednictvím poslechu s porozuměním v kombinaci s procvičením probrané gramatiky (předpřítomný čas prostý a průběhový).  | Mgr. Kateřina Picková |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
18. 01. 2010 |
33235 |
Množinový kalkulátor
| Článek představuje on-line dostupný nástroj množinový kalkulátor vytvořený autory textu umožňující práci s množinami v grafické podobě způsobem podobným práci s kalkulátorem.  | Antonín Jančařík |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
 |
|
|
|
18. 03. 2011 |
20553 |
Sedm starověkých divů světa
| Příspěvek je určen pro hodiny předmětů: Společenskovědní seminář, Dějepis, Mediální výchova. Cílem je žákům přiblížit starověkou, zejména antickou kulturu prostřednictvím původních sedmi starověkých divů světa. Jedná se o blok 3 hodin, ve kterých budou žáci za pomoci učitele pátrat v odborné literatuře a na internetu i ve svých zápiscích z minulých let po základních informacích o zmíněných divech. Rozděleni budou do 7 pracovních skupin, každá vytvoří na závěr bádání jeden list PowerPointové prezentace na dané téma. V přílohách za textem jsou uvedeny knihy, ze kterých se čerpalo a seznam internetových adres, které byly využity, dále pak výčet nově zvolených divů světa 7. 7. 2007 v Portugalsku (pro žáky jako porovnání názorů starověkých osobností a dnešního člověka, který většinu dříve volených divů nemůže již vidět). V tomto bloku hodin vznikla žákovská prezentace jako modelový náhled.  | Ivana Syrovátková |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
14. 04. 2010 |
17693 |
Velké zámořské objevy v 15. a 16. století
| Kombinovaná činnost žáků v rámci předmětu Dějepis. Blok 4 vyučovacích hodin, ve kterém se žáci při práci s texty, internetem a obrazovým materiálem (včetně map) seznámí s historií zámořských objevů v době humanismu a renesance, s osobnostmi mořeplavců, znalostmi o tehdejším světě, technikou spojenou s mořeplavectvím i s objevovanými oblastmi z pohledu domorodých kultur. V závěru sami komentují dopad dobývání světa na domorodé civilizace i Evropu v záporném, ale i kladném slova smyslu. Ze získaných znalostí zapojením výtvarných schopností vytvoří informační poster, nástěnku.  | Ivana Syrovátková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
27. 11. 2009 |
16032 |
Poznáváme své město
| Interaktivní činnost v rámci předmětu Dějepis (předmětu Mediální výchova, pokud je ve škole zaveden), kdy po dobu čtyř vyučovacích hodin žáci poznávají historii svého města v celistvosti i v detailech. Kombinovány jsou – práce s textem, na PC s webovými stránkami města/vesnice a vycházka spojená s výtvarným projevem.  | Ivana Syrovátková |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
09. 04. 2010 |
14027 |
Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus
| Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.  | Mgr. Marek Fajfr |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
04. 01. 2011 |
13565 |
Chemie a mediální výchova – 2. část
| Druhá část námětů na realizaci některých tematických okruhů Mediální výchovy v chemii  | Aleš Chupáč |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 01. 2008 |
10489 |
Povrchové napětí
| S využíváním povrchových napětí různých kapalin se setkáváme každý den. Pomocí jednoduchého experimentu mohou žáci významu této fyzikální veličiny snáze porozumět.  | Jaroslav Reichl |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
13. 03. 2009 |
8572 |
Metody práce s různými zdroji informací v přírodovědných předmětech
| Rozvíjení jakékoli kompetence žáků vyžaduje promyšlenou strategii učitele, který si při plánování vyučovacího procesu musí rozmyslet postupné kroky, které jsou nejvhodnější k dosažení stanoveného cíle, tedy očekávaných výstupů žáků.  | RNDr. Iva Kubištová |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
02. 03. 2010 |
7613 |