Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Mediální výchova > Mediální produkty a jejich významy

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Velké zámořské objevy v 15. a 16. století

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Kombinovaná činnost žáků v rámci předmětu Dějepis. Blok 4 vyučovacích hodin, ve kterém se žáci při práci s texty, internetem a obrazovým materiálem (včetně map) seznámí s historií zámořských objevů v době humanismu a renesance, s osobnostmi mořeplavců, znalostmi o tehdejším světě, technikou spojenou s mořeplavectvím i s objevovanými oblastmi z pohledu domorodých kultur. V závěru sami komentují dopad dobývání světa na domorodé civilizace i Evropu v záporném, ale i kladném slova smyslu. Ze získaných znalostí zapojením výtvarných schopností vytvoří informační poster, nástěnku.
Autor Ivana Syrovátková

Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Blogging

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Hodina je zaměřená na rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností na téma bloggingu. Výuka probíhá částečně prostřednictvím poslechu s porozuměním v kombinaci s procvičením probrané gramatiky (předpřítomný čas prostý a průběhový).
Autor Mgr. Kateřina Picková

Sedm starověkých divů světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek je určen pro hodiny předmětů: Společenskovědní seminář, Dějepis, Mediální výchova. Cílem je žákům přiblížit starověkou, zejména antickou kulturu prostřednictvím původních sedmi starověkých divů světa. Jedná se o blok 3 hodin, ve kterých budou žáci za pomoci učitele pátrat v odborné literatuře a na internetu i ve svých zápiscích z minulých let po základních informacích o zmíněných divech. Rozděleni budou do 7 pracovních skupin, každá vytvoří na závěr bádání jeden list PowerPointové prezentace na dané téma. V přílohách za textem jsou uvedeny knihy, ze kterých se čerpalo a seznam internetových adres, které byly využity, dále pak výčet nově zvolených divů světa 7. 7. 2007 v Portugalsku (pro žáky jako porovnání názorů starověkých osobností a dnešního člověka, který většinu dříve volených divů nemůže již vidět). V tomto bloku hodin vznikla žákovská prezentace jako modelový náhled.
Autor Ivana Syrovátková

Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.
Autor Mgr. Marek Fajfr

Poznáváme své město

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Interaktivní činnost v rámci předmětu Dějepis (předmětu Mediální výchova, pokud je ve škole zaveden), kdy po dobu čtyř vyučovacích hodin žáci poznávají historii svého města v celistvosti i v detailech. Kombinovány jsou – práce s textem, na PC s webovými stránkami města/vesnice a vycházka spojená s výtvarným projevem.
Autor Ivana Syrovátková

Povrchové napětí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
S využíváním povrchových napětí různých kapalin se setkáváme každý den. Pomocí jednoduchého experimentu mohou žáci významu této fyzikální veličiny snáze porozumět.
Autor Jaroslav Reichl

Co mají společného zaoceánský parník a pivní láhev?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že obrovskou loď drží u přístavního mola jen dvakrát obtočené lano kolem přístavního kůlu? Tento experiment ve třídě asi nepředvedeme – ale co když ano …
Autor Jaroslav Reichl

I. N. S. E. R. T. ve výuce chemie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Práce s textem, který se tváří jako novinový či časopisový článek. Žáci mají článek kriticky zhodnotit.
Autor Milan Bárta

Chemie a mediální výchova – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Druhá část námětů na realizaci některých tematických okruhů Mediální výchovy v chemii
Autor Aleš Chupáč

Metody práce s různými zdroji informací v přírodovědných předmětech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Rozvíjení jakékoli kompetence žáků vyžaduje promyšlenou strategii učitele, který si při plánování vyučovacího procesu musí rozmyslet postupné kroky, které jsou nejvhodnější k dosažení stanoveného cíle, tedy očekávaných výstupů žáků.
Autor RNDr. Iva Kubištová
Celkem: 12