Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktivita: Najděte pět rozdílů
| Praktická aktivita k rozvoji kritického čtení mediálních textů využitelná ve výuce mediální a multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
18. 05. 2010 |
16885 |
Arif Hossein - integrace průřezových témat do práce s dokumentárním filmem
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) nebo materiál na samostatný projekt s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Popis aktivit může zároveň sloužit jako návod využití dokumentárního filmu k integraci průřezových témat.  | Lenka M. Pekařová |
|
|
| |
|
03. 11. 2006 |
11227 |
Bojovníci proti totalitě
| Ve školním roce 2008/2009 se tým žáků Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži zúčastnil celostátního projektu Ministerstva obrany ČR v kategorii televizní magazín – ústředním tématem byly události z listopadu 1989. V příspěvku můžete najít proces tvorby videodokumentu, užitečné tipy pro žáky během natáčení a četné inspirace.  | Klára Zapletalová |
|
|
| |
|
05. 11. 2009 |
6341 |
Chemie a mediální výchova – 1. část
| Příspěvek poskytuje náměty na realizaci některých tematických okruhů Mediální výchovy v chemii.  | Aleš Chupáč |
|
|
| |
2 komentáře |
15. 01. 2008 |
9474 |
Chemie a mediální výchova – 2. část
| Druhá část námětů na realizaci některých tematických okruhů Mediální výchovy v chemii  | Aleš Chupáč |
|
|
| |
|
16. 01. 2008 |
9847 |
Chemikův horoskop
| Klasický referát už v době internetu prakticky nemá smysl zadávat, žáci většinou informace jen kopírují a nijak s nimi nepracují. Příspěvek vybízí k sestavení fiktivního chemikova horoskopu. Žák je nucen zjišťovat charakteristiky prvků a porovnávat je s charakteristikami vlastními. Tím, že musí psát poněkud jiným stylem, nemůže jen bezhlavě používat klávesové zkratky. Příspěvek nabízí i možnou podobu zpracování tématu na příkladu autora.  | Milan Bárta |
|
|
| |
|
28. 05. 2007 |
12153 |
Co mají společného zaoceánský parník a pivní láhev?
| Jak je možné, že obrovskou loď drží u přístavního mola jen dvakrát obtočené lano kolem přístavního kůlu? Tento experiment ve třídě asi nepředvedeme – ale co když ano …  | Jaroslav Reichl |
|
|
| |
|
14. 01. 2009 |
5901 |
Co se stalo na pláži Carcavelos?
| Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost kritického nadhledu vůči mediálnímu působení. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu MV (popřípadě VMEGS či VDO).  | Člověk v tísni |
|
|
| |
|
02. 01. 2007 |
8262 |
Čtení textu přes zkumavku s vodou
| Žáci se v životě setkávají i s jinými optickými prvky, než jsou čočky a zrcadla. Jedna z variant, jak ukázat vlastnosti spojné čočky netradičně, je pomocí zkumavky naplněné vodou.  | Jaroslav Reichl |
|
|
| |
|
26. 01. 2010 |
10115 |
Friedrich August Kekulé
| Kekulé již svým jménem vzbuzuje zájem žáků o často nezáživně prezentovanou část chemie aromatických uhlovodíků Co teprve, když se o tohoto vychvalovaného i zatracovaného chemika začneme zajímat hlouběji. Příspěvek může být námětem na projekt, na jehož konci je vypracování posteru představující tuto rozporuplnou osobnost spolužákům a učitelům.  | Milan Bárta |
|
|
| |
|
06. 03. 2007 |
12255 |