Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Environmentální výchova > Člověk a životní prostředí

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

"Chemický cirkus" v laboratoři chemie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek se zabývá přípravou a prezentací chemických pokusů před veřejností. Je tvořen souborem 10 experimentů, ke kterým jsou vypracovány protokoly, informační texty a plakáty. Náměty mohou sloužit ve stávající podobě pro usnadnění přípravy mimovýukové činnosti nebo jako inspirace pro učitele k uspořádání podobného projektu v hodinách chemie.
Autor Renata Šedivá

Alternativní cestování

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Města a čtvrti, kde auta nejezdí, existují už dnes. Z velkých měst k nim patří Benátky (které jsou ovšem ve specifické situaci), z menších například švýcarské letovisko Zermatt.
Autor Blanka Juránková

Alternativní doprava

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Doprava a cestování jsou civilizačním fenoménem, který ovlivňuje celou řadu oblastí života společnosti. Následující příspěvek nabízí několik možných návodů, jak k tomuto tématu přistoupit. Cílem by mělo být především to, aby si žáci a studenti uvědomili, jaké faktory vstupují do hry a jaké alternativy vůči stávajícím formám dopravy mohou být reálné, popř. splnění jakých podmínek může podíl jednotlivých forem dopravy na celkovém dopravním koláči posílit či oslabit.
Autor Petr Hopfinger

Analýza spotřeby naší domácnosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt zaměřený na aplikaci fyzikálních veličin (příkon, výkon, práce, energie) v každodenním životě.
Autor Tomáš Nečas

AZ-kvíz aneb Znáte karboxylové kyseliny?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hra AZ-kvíz s podtitulem "Znáte karboxylové kyseliny?" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu o "karboxylových kyselinách a jejich derivátech".
Autor Lucie Štefanová

AZ-kvíz aneb Znáte s-prvky?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita AZ-kvíz s podtitulem "Znáte s-prvky" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu Vodík, alkalické kovy a kovy alkalických zemin.
Autor Lucie Štefanová

Barokní Valeč aneb Náměty pro jednodenní exkurzi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Předkládaný materiál nabízí náměty pro jednodenní exkurzi v barokní Valči. Jedná se o místo s obrovským potenciálem, kdy si žáci na baroko doslova mohou sáhnout. Metodika pro učitele a pracovní listy pro žáky nabízejí řadu různorodých aktivit i tipy pro jejich další možné rozpracování. Přiložena je též prezentace s fotografiemi, která by mohla být lákadlem k návštěvě.
Autor Marcela Svejkovská

Bezedná láhev

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zajímavé a netradiční pokusy z fyziky mohou být zdrojem zvýšení motivace pro žáky. Jedním z nich je experiment s vlastnoručně vyrobenou pomůckou, který námětově vychází ze známé české pohádky.
Autor Jaroslav Reichl

Bouřka ve zkumavce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pokus "bouřka ve zkumavce" slouží jako pomůcka učiteli při probírání tématu oxidace, popřípadě při probírání tématu síra a její sloučeniny (kyselina sírová) nebo při tématu mangan a jeho sloučeniny (manganistany).
Autor Lucie Štefanová

Chemické pexeso

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek nabízí možnost, jak oživit netradičním způsobem výuku.
Autor Jana Horáková
Celkem: 75