Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Environmentální výchova > Člověk a životní prostředí

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kolik měří slepičí krok?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na spolupráci mezi informatikou, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o době trvání dne v období kolem zimního slunovratu.
Autor Jaroslav Kusala

Ekologická katastrofa Aralského jezera

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Proč Aralské jezero vysychá? Jak jsou ovlivněny životy místních obyvatel? Lze tuto katastrofu zastavit? Nebo zmizí jezero z mapy Asie? Na tyto a jiné otázky naleznou žáci odpověď v hodinách popsaných v následujícím příspěvku.
Autor Ludmila Bílková

Jižní Amerikou se Zikmundem a Hanzelkou

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Učební text k výuce tématu regiony Jižní Ameriky, který využívá poznatků a fotografií z knih Miroslava Zikmunda a Jiřího Hanzelky. Tento učební text předchází sérii pracovních listů, které z textu vycházejí.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Určování polohy těžiště tělesa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Těžiště je velmi důležitý pojem nejen pro statiku tuhého tělesa, ale také pro praktické aplikace. Příspěvek ukazuje jednoduchou metodu určování těžiště těles ve tvaru tyče.
Autor Jaroslav Reichl

Globální problémy světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hodina slouží k prvnímu seznámení žáků s globální problematikou. Je zaměřena na systematizaci globálních problémů a prognostiku jejich řešení/neřešení.
Autor Miroslav Soukup

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.
Autor Tereza Šmídová

Princip hydraulických zařízení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hydraulická zařízení mají velmi mnoho aplikací v praxi. Jednoduchým experimentem mohou žáci pochopit jejich princip a využívat jej při řešení konkrétních úloh.
Autor Jaroslav Reichl

Virtuální hospitace - Geografie: Hydrogeografie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci kvinty se v rámci fyzické geografie zabývají hydrosférou. V úvodu je zopakováno probrané učivo, poté jsou žáci formou výkladu mimo jiné seznámeni se základní charakteristikou oceánů a rozdělením jezer.
Autor Mgr. Pavel Bendl

Účinnost rychlovarné konvice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Laboratorní úloha na téma měření výkonu tepelného spotřebiče. Při realizaci byl využit teploměr připojený k PC. Práce se zaměřuje na práci s grafem závislosti teploty na čase.
Autor Jaroslav Koreš

Proč plovou kovové zaoceánské lodě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 75