Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Environmentální výchova > Člověk a životní prostředí

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pedosféra – návrhy do výuky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek si klade za cíl sdílet výsledky ročního projektu zaměřeného na kritická místa kurikula zeměpisu v prvním ročníku středních škol se širokou odbornou komunitou. V rámci projektu Příprava a pilotní realizace systému podpory neaprobovaných učitelů v Plzeňském kraji (RIS3) byl v roce 2020 realizován průzkum s učiteli geografie na středních školách.
Autor Václav Duffek

Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou postupy z umění a designu – a to i v distančních podmínkách. Využijte mood board jako nástroj pro průzkum a prezentaci žákovských výstupů.
Autor Anna Puchovská

Barokní Valeč aneb Náměty pro jednodenní exkurzi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Předkládaný materiál nabízí náměty pro jednodenní exkurzi v barokní Valči. Jedná se o místo s obrovským potenciálem, kdy si žáci na baroko doslova mohou sáhnout. Metodika pro učitele a pracovní listy pro žáky nabízejí řadu různorodých aktivit i tipy pro jejich další možné rozpracování. Přiložena je též prezentace s fotografiemi, která by mohla být lákadlem k návštěvě.
Autor Marcela Svejkovská

Školní naučná stezka Zlatý vrch

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek informuje o obsahu e-learningového kurzu „Školní naučná stezka Zlatý vrch“ a možnostech jeho využití ve výuce středoškolské biologie.
Autor Hedvika Millionová

Poznáváme hurikány pomocí GIS aplikace ArcExplorer

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení s hurikány prostřednictvím volně dostupné GIS aplikace ArcExplorer, analýza geografických dat, prohlubování znalostí o geografických informačních systémech (GIS).
Autor Jiří Vorel

Nabíhání úsporné žárovky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto příspěvku bude měřena doba, která je potřebná k úplnému naběhnutí úsporné žárovky. A tím i ukážeme, proč se úsporné žárovky nemají používat v místnostech, kde se rozsvěcí pouze na krátký okamžik.
Autor Naděžda Vogalová

Navrhni svůj ekodům

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnost využití tematiky zelené architektury, která klade největší důraz na minimalizaci negativního vlivu budov na životní prostředí, ve vyučování.
Autor Mgr. Josef Brůna

Testové zkoušení jinak

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se nemusí vždy hodnotit po vědomostní stránce klasickým zkoušením před tabulí, či psaním klasických testů „na známky“, ale vhodně zvolenou formou výuky může učitel spojit ověřování získaných znalostí s cíleným rozvojem dovedností žáků. Učitel by neměl rozvíjet u žáků pouze vědomosti, ale výběrem vhodných forem práce by je měl vést k rozvoji klíčových kompetencí, naučit je práci ve skupině, schopnosti naslouchat, přijímat a tolerovat názory jiných, dodržovat pravidla diskuse, vytvářet mezilidské vztahy a vést je sebereflexi a sebehodnocení.
Autor Dana Forýtková

Kvalita místa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z publikace NÁMĚTY PRO GEOGRAFICKÉ A ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ: ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ je určena zejména učitelům z praxe, studentům učitelských oborů a také dalším zájemcům o aplikaci geografické a environmentální problematiky ve vzdělávání. Publikace si klade za cíl rozšířit základ běžných učebnic o vybraná aktuální témata se vztahem k životnímu prostředí a jeho ochraně.
Autor Tomáš Matějček

Inhibiční účinek látek obsažených v zubní pastě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Námět na laboratorní práce, při kterých si žáci experimentálně ověří účinky zubní pasty.
Autor Blanka Zikánová
Celkem: 75