Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Environmentální výchova > Problematika vztahů organismů a prostřed...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aplikace tématu Biodiverzita a její ohrožení ve vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma „Biodiverzita a její ohrožení“ patří mezi témata, která jednak poskytují prostor pro efektivní vytváření mezipředmětových vazeb, jednak nabízí značnou příležitost pro vysvětlení některých obecných geografických principů. Ukázka z publikace NÁMĚTY PRO GEOGRAFICKÉ A ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ: BIODIVERZITA A JEJÍ OHROŽENÍ je určena zejména učitelům z praxe, studentům učitelských oborů a také dalším zájemcům o aplikaci geografické a environmentální problematiky ve vzdělávání. Cílem této publikace je poskytnout základní informace o problematice biodiverzity s důrazem na její geografické aspekty a podat konkrétní návrhy aplikace tohoto tématu ve vzdělávání.
Autor Tomáš Matějček

Cesty za poznáním NP a CHKO ŠUMAVA

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Terénní exkurze poskytují jedinečnou možnost propojení výuky a praktického poznávání. Příspěvek popisuje přírodovědnou exkurzi na Šumavu, jejíž součástí může být i poznávání technických památek.
Autor Jiřina Svobodová

Paleontologická exkurze na lokalitu příbojové facie ČKP Velim

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
věda a výzkum
projekt
Paleontologická exkurze pro žáky základních škol a odpovídajících ročníků gymnázií je směřována do příbojové facie české křídové pánve. Zabývá se fenoménem tzv. příbojové neboli příbřežní facie a patří, společně s lokalitami Kamajka u Chotusic, Kaňk u Kutné Hory, Předboj u Prahy, Kněžívka, Vítězov, Číčovický kamýk ad., mezi tzv. klasické lokality příbřežních sedimentů svrchnokřídového moře, které vznikaly poblíže vyvýšenin, tzv. kamýků, či ostrovů, které vyčnívaly nad mořskou hladinu. V příspěvku je popsána stručná charakteristika lokality a její současný stav s ohledem na znalosti žáků. Dále je text doplněn klíčem k určování zkamenělin příbojové facie. Žáci se seznámí s tímto velmi zajímavým fenoménem světového významu a z exkurze si mohou odnést i nasbírané fosílie, které mohou sbírat v suti, případně je mohou sbírat metodou tzv. plavení.
Autor Tomáš Kočí

Metody práce s různými zdroji informací v přírodovědných předmětech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Rozvíjení jakékoli kompetence žáků vyžaduje promyšlenou strategii učitele, který si při plánování vyučovacího procesu musí rozmyslet postupné kroky, které jsou nejvhodnější k dosažení stanoveného cíle, tedy očekávaných výstupů žáků.
Autor RNDr. Iva Kubištová

Vzduch stokrát jinak – zatím dvacetkrát

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí dvacet námětů, jak se dá na vzduch pohlížet. Dvacet možností pro krátké prezentace studentů, které mohou sloužit jako vstupní aktivita k tématu atmosféra. Jedná se spíše o nápady, jak k tématu přistoupit.
Autor Petr Hopfinger

Učíme se pracovat v Arc Exploreru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si vyzkoušejí pracovat v prostředí geografických informačních systémů, vytvoří slepou mapu, jednoduchý kartogram a lokalizovaný diagram.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Mikroskop z kapky vody

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tento experiment se zabývá pozorováním mikroorganismů žijících ve vodě. K realizaci pokusu je použit mikroskop vytvořený z kapky vody. V článku je vysvětlen princip celého jevu z hlediska geometrické optiky, a proto ho můžete zařadit jako demonstrační pokus jak do vyučovací hodiny biologie, tak i do hodiny fyziky.
Autor Eva Česalová

Přírodovědný stacionář

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Autor VÚP Praha

Přírodovědná praktika

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Zařazení předmětu Přírodovědná praktika do ŠVP reaguje na nutnost zvýraznit praktické činnosti v přírodovědných předmětech (Fyzice, Biologii, Chemii).
Autor VÚP Praha

Geologie jako samostatný předmět

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Vyučovací předmět Geologie je koncipován jako samostatný předmět, seznamuje žáky s postavením zemského tělesa ve vesmíru, se zákonitostmi jeho stavby a mechanismů apod. Podporuje také pozitivní vztah k přírodním vědám a přírodě obecně.
Autor VÚP Praha
Celkem: 22