Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech
| Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.  | Šárka Kadlecová a kol. |
|
|
| |
|
13. 11. 2013 |
5941 |
Tvorba rodokmenu s využitím ICT
| Dějepis může na řadu žáků působit jako zajímavý obor, který se však jich osobně příliš netýká a je jim poněkud vzdálený. Tvorba rodokmenů se ale těší stále větší popularitě a tak je možné ji zařadit jako prakticky orientovaný projekt pro výuku.  | Bc. Monika Černá |
|
|
| |
|
05. 10. 2011 |
13241 |
Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli
| Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u některých z nich. Cílem je v žácích ještě více podpořit vědomí, jak tragické situace byly s válkou spojeny a jak zoufalý osud přinesla milionům lidí. Poslední hodina bloku je vzpomínkou na místní oběti této války a žáci navštíví pamětní místo. Dle možností lze přiřadit i následnou besedu s pamětníkem.  | Ivana Syrovátková |
|
|
| |
|
02. 03. 2011 |
9278 |
Naši zmizelí sousedé – nezapomeňme!
| Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou prací jedinců, žáci pátrají ve svém okolí, pracuje se s regionální literaturou, dokumenty i internetovými stránkami na PC. Cílem je připomenout holokaust a osudy lidí, kteří by třeba ještě dnes žili vedle nás, a vyvolat v žácích odpor vůči událostem kolem vyhlazování či obecně napadání určitých skupin obyvatelstva. Dále je naučit odborné terminologii v rámci této problematiky, vyhledávat ji v různých médiích a realizovat ve společné práci v rámci regionu. Projekt koresponduje s akcí „Zmizelí sousedé“, kterého se škola sice nezúčastnila, ale k prezentaci výstavy spojené s projektem Židovského muzea v Praze jsme připojili svůj projekt o našem městě a židovském obyvatelstvu.  | Ivana Syrovátková |
|
|
| |
|
24. 01. 2011 |
10721 |
Virtuální hospitace - Dějepis: Úvod do tématu ŠOA
| Vstupní dvouhodinovka do tématu ŠOA. Ve výuce se pracuje s deníkem a básní J. Ortena a autentickými texty terezínských dětí pomocí metody dramatické výchovy – živých obrazů.  | Mgr. Iva Dvořáková |
|
|
| |
2 komentáře |
08. 11. 2010 |
17266 |
Aktivita: Vánoce stokrát jinak
| Jednotlivé ritualizované svátky a slavnosti nám mohou sloužit k zamyšlení nad rozdíly nejen jejich vnější podoby, ale také hodnot a obsahů, které v sobě skrývají. Jedním z nejvýraznějších rituálů v roce jsou Vánoce. Tato aktivita vede ke zkoumání rozdílných přístupů k Vánocům i srovnání dnešní podoby svátku s jeho původním smyslem vycházejícím z biblického příběhu.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
28. 07. 2010 |
18073 |
Aktivita: Tohle není spravedlivé
| Jeden z příkladů, jak je možné využít metodický materiál www.czechkid.cz. Aktivita se zaměřuje na způsob, jak lze při zpracování konkrétního dialogu nahlédnout odlišné pochopení a zvnitřnění hodnot. Článek je kapitolou z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu”, kterou vydala společnost Člověk v tísni jako příručku pro výuku multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
19. 07. 2010 |
11192 |
Aktivita: Ženy odjinud
| Aktivita z publikace Dvakrát měř, jednou řež je vhodná k výuce multikulturní výchovy ve vyšších ročnících ZŠ a na SŠ. Pracuje s biografiemi žen z rozdílných kulturních prostředí.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
27. 05. 2010 |
9364 |
Aktivita: Najděte pět rozdílů
| Praktická aktivita k rozvoji kritického čtení mediálních textů využitelná ve výuce mediální a multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
18. 05. 2010 |
16879 |
Cizinci v ČR
| Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.  | Oxana Antošová |
|
|
| |
|
14. 05. 2010 |
7140 |