Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Multikulturní výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Autor Jaroslav Mašek

Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.
Autor Šárka Kadlecová a kol.

Muzea ve vývoji společnosti a národní kultury – volitelný kurz muzeologie na gymnáziu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Žáci prostřednictvím systematického a souvislého výkladu o muzeích získají hlubší a intenzivnější vztah k české národní kultuře, nazírané však v evropském (celosvětovém) kontextu.
Autor Aleš Franc

Bojovníci proti totalitě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Ve školním roce 2008/2009 se tým žáků Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži zúčastnil celostátního projektu Ministerstva obrany ČR v kategorii televizní magazín – ústředním tématem byly události z listopadu 1989. V příspěvku můžete najít proces tvorby videodokumentu, užitečné tipy pro žáky během natáčení a četné inspirace.
Autor Klára Zapletalová

Projekt Gmünd aneb Domluvíme se na obou březích Lužnice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt je zaměřen na využití informačních a komunikačních technologií při komplexní přípravě a zpracování výsledků studijní návštěvy vybraného města (Gmündu) v sousední zemi. Jedná se o mezipředmětový projekt dvou předmětů, tj. německého jazyka a informatiky a informační a komunikační technologie. Výsledkem je zpracování získaných informací a jejich prezentace před ostatními účastníky projektu.
Autor Josef Turek

S kým byste chtěli bydlet v jednom domě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita zabývající se předsudky a stereotypy a jejich vlivem na naše jednání.
Autor Oxana Antošová

Spojené státy mexické v digitální podobě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení s Mexikem pomocí volně dostupných GIS aplikací ArcExplorer a ArcReader.
Autor Jiří Vorel

Chci Sluncem být a ne planetou aneb Proměny forem a podob otroctví v dějinách

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek se zabývá proměnami forem a podob otroctví v dějinách – od starověku přes středověk a novověk až po tzv. novodobé otroctví. Žáci si mají zpřehlednit a utřídit dosud získané informace o vývoji otroctví v dějinách, čímž se jim potvrdí (anebo také ne) to, jak se proměňovalo postavení otroků v různých historických dobách a v různých částech světa.
Autor Aleš Franc

Cizinci v ČR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.
Autor Oxana Antošová

Sluneční brýle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Aktivita, která žákům na příkladu vidění světa skrze brýle se zabarvenými skly přibližuje etnocentrický pohled na odlišné kultury - tj. takový pohled, při kterém posuzujeme odlišné kultury, jejich zvyky, tradice a hodnoty z perspektivy kultury vlastní, přičemž býváme přesvědčeni o tom, že jedině normy, obyčeje a pravidla naší kultury jsou správné, platné a pravdivé.
Autor Jan Buryánek
Celkem: 41