Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Multikulturní výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.
Autor Šárka Kadlecová a kol.

Umím vyjádřit, jak se cítím?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí osvojené dovednosti, výstupy všech aktivit si zaznamenávají a ukládají do online aplikace Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykoveportfolio.cz).
Autor PhDr. Zdeňka Miklínová

Cizinci v ČR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.
Autor Oxana Antošová

S kým byste chtěli bydlet v jednom domě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita zabývající se předsudky a stereotypy a jejich vlivem na naše jednání.
Autor Oxana Antošová

Virtuální hospitace - Výtvarný obor: Rituál

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
blok hodin
Žáci definují pojem rituál, vysvětlují jeho roli v životě člověka z hlediska historického i současného. Poté žáci realizují svůj vlastní rituál, např. formou výrazového tance. Tato virtuální hospitace byla natočena na výjezdním kurzu s názvem Hledání souvislostí.
Autor Mgr. Zuzana Kostincová

Osidlování Jižní Ameriky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Do slepé mapy žáci zakreslí významná jihoamerická města, kterými Zikmund s Hanzelkou během své cesty projížděli. Dle Atlasu dnešního světa, zaznamenají do slepé mapy inckou říši a určí státy, do kterých zasahovala.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Virtuální hospitace - Dějepis: Úvod do tématu ŠOA

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Vstupní dvouhodinovka do tématu ŠOA. Ve výuce se pracuje s deníkem a básní J. Ortena a autentickými texty terezínských dětí pomocí metody dramatické výchovy – živých obrazů.
Autor Mgr. Iva Dvořáková

Body Part Mathematics

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický příspěvek pro výuku angličtiny a matematiky v anglickém jazyce. Je vhodný pro žáky ve věku 15 až 16 let. Jeho tématem jsou části lidského těla a jejich měření v různých systémech.
Autor Marie Hofmannová

Bojovníci proti totalitě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Ve školním roce 2008/2009 se tým žáků Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži zúčastnil celostátního projektu Ministerstva obrany ČR v kategorii televizní magazín – ústředním tématem byly události z listopadu 1989. V příspěvku můžete najít proces tvorby videodokumentu, užitečné tipy pro žáky během natáčení a četné inspirace.
Autor Klára Zapletalová

World Factbook jako zdroj geografických informací

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Seznámení s databází World Factbook, tvorba tematických map v Kmlfactbook.
Autor Jiří Vorel
Celkem: 41