Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Výchova k myšlení v evropských a globálních... > Žijeme v Evropě

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.

Opakování pojmů z období feudalismu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje jednu vyučovací hodinu s různými způsoby opakování obecných znaků feudalismu, které byly probrány v předchozích hodinách. Cílem je naučit žáky pracovat ve skupině, vnímat pojmosloví dějepisu, definovat jevy a umět obhájit svou práci před ostatními.
Autor Ivana Syrovátková

Názory na odsun

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může být i inspirací pro hodinu samostatné MKV. Zpracování problematiky odsunu sudetských Němců se může stát úvodem k tématu národnostních, genderových a dalších předsudků; umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí.
Autor Jan Buryánek

Muzea ve vývoji společnosti a národní kultury – volitelný kurz muzeologie na gymnáziu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Žáci prostřednictvím systematického a souvislého výkladu o muzeích získají hlubší a intenzivnější vztah k české národní kultuře, nazírané však v evropském (celosvětovém) kontextu.
Autor Aleš Franc

Cesta České republiky do Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek nabízí návrh dvou kompletních vyučovacích hodin včetně klíčových kompetencí, očekávaných výstupů a návrhů aktivit.
Autor Michaela Marešová

Co je to vlastně Evropa?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zamyšlení nad podstatou Evropy, na tím, co ji utváří, co mají její státy společného apod. - formou praktické činnosti žáků.
Autor Petr Hopfinger

Rozmístění obyvatelstva na Zemi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list se zabývá současným rozmístěním obyvatel na Zemi a vymezením hlavních jádrových a periferních oblastí světa.
Autor Miloš Bukáček

Globální – lokální

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita vede studenty k řešení globálního problému na lokální úrovni. Zároveň seznamuje studenty s organizacemi, které řeší globální problémy.
Autor Ondřej Nádvorník

Hra na etnologa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.
Autor Jan Buryánek

Virtuální hospitace – Dějepis: Počátky 2. světové války v Evropě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci se seznámí s problematikou historických událostí na počátku 2. světové války (pakt SSSR–Německo, napadení Polska – včetně události v Katyni, připojení Pobaltí k SSSR, zimní válka).
Autor Václav Chochol

Trochu jinak o Evropském parlamentu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Evropský parlament je jednou ze základních institucí EU. Povědomí o něm a jeho činnosti je však minimální. Proto je tu interaktivní flashová prezentace Evropský parlament v patnácti kapitolách, která se snaží zajímavou formou informovat žáky o důležitých faktech a souvislostech, které by si měl občan EU a stávající i budoucí volič do Evropského parlamentu uvědomit a zapamatovat.
Autor Ondřej Marek
Celkem: 24