Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Výchova k myšlení v evropských a globálních... > Žijeme v Evropě

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Globální – lokální

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita vede studenty k řešení globálního problému na lokální úrovni. Zároveň seznamuje studenty s organizacemi, které řeší globální problémy.
Autor Ondřej Nádvorník

Hra na etnologa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.
Autor Jan Buryánek

Národ a jeho smysl

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Materiál je inspirací pro práci ve společenskovědním semináři. Obsahuje texty o roli národa, jeho smyslu a úloze ve společnosti. Nabízí metodu práce s těmito dokumenty.
Autor Jan Zouhar

Virtuální hospitace – Dějepis: Počátky 2. světové války v Evropě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci se seznámí s problematikou historických událostí na počátku 2. světové války (pakt SSSR–Německo, napadení Polska – včetně události v Katyni, připojení Pobaltí k SSSR, zimní válka).
Autor Václav Chochol

Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u některých z nich. Cílem je v žácích ještě více podpořit vědomí, jak tragické situace byly s válkou spojeny a jak zoufalý osud přinesla milionům lidí. Poslední hodina bloku je vzpomínkou na místní oběti této války a žáci navštíví pamětní místo. Dle možností lze přiřadit i následnou besedu s pamětníkem.
Autor Ivana Syrovátková

Virtuální hospitace - Dějepis: Ikonografie gotické architektury

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Hodina je zaměřena na charakteristiku hlavních prvků a obsahů gotického umění, se zvláštním zřetelem na gotickou sakrální architekturu.
Autor Lubomír Tanzmann

Institucionální rámec fungování Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení institucionálního fungovaní EU včetně vztahu stát – EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Sociální aspekty Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací cíle z této oblasti se zaměřují na to, aby studenti byli schopni identifikovat EU nejen jako hospodářský projekt, ale i jako projekt, který usiluje o boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podporu spravedlnosti, vymýcení chudoby apod.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Rozšiřování Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení procesu a možnosti rozšiřování EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Česká republika v EU

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto výukovém modulu se studenti dozvídají o vztahu České republiky a EU, konkrétněji jaké změny přineslo členství ČR v EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR
Celkem: 24