Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Výchova k myšlení v evropských a globálních... > Humanitární pomoc a mezinárodní rozvojová...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inspirace pro výuku mezinárodního humanitárního práva

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Úkolem žáků v první aktivitě je posoudit modelovou situaci, kdy spolu bojují 2 země, a posoudit, jaký status mají uvedené osoby. Druhá modelová situace navozuje žákům problém, jak se rozhodnout, má-li být dodrženo mezinárodní humanitární právo.
Autor Český červený kříž

Možnosti tu jsou...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. Žáci přemýšlejí o výhodách a nevýhodách různých možností, jak se zapojit do rozvojové spolupráce. Hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.
Autor Ondřej Nádvorník

Svědectví pamětníků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Prostřednictvím konkrétních příběhů pamětníků holocaustu se žáci dozvědí o jeho příčinách a důsledcích a zasadí ho do širších souvislostí.
Autor Franca Verheijen

Musí to tak být?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tato aktivita ukazuje, jak lze realizovat výuku zaměřenou na objasnění a pochopení důležitosti některých principů mezinárodního humanitárního práva.
Autor Mgr. Iva Dobiášová

Pravidla používání znaku Červeného kříže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje pravidla pro používání znaku Červeného kříže. K procvičení ve skupinách je určeno šest příkladů, které jsou doplněny návrhy možných odpovědí.
Autor Český červený kříž

Procvičení základních principů mezinárodního humanitárního práva

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje sedm modelových situací, u kterých mají žáci rozhodnout, zda jsou, či nejsou v souladu s principy mezinárodního humanitárního práva. Součástí článku jsou i návrhy možných odpovědí.
Autor Mgr. Alena Hesová

Modrozemě a Hnutí za svobodu Červených

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje simulační skupinovou aktivitu, která vede žáky k řešení problémových otázek spojených s uplatňováním mezinárodního humanitárního práva.
Autor Český červený kříž

Procvičení používání Ženevských úmluv na modelových situacích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Za pomocí textů Ženevských úmluv a Dodatkových protokolů mají žáci vyřešit čtyři modelové situace, které popisují zapojení civilistů do ozbrojených konfliktů. Součástí článku jsou i návrhy možných odpovědí.
Autor Mgr. Alena Hesová

Nepokoje v zemi Cata

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je inspirací pro skupinovou práci v modelových situacích. Žáci jsou v roli představitelů národní společnosti země, které musí vyřešit v souladu se zásadami Červeného kříže.
Autor Český červený kříž

Co by se stalo, kdyby Henri Dunant nebyl svědkem bitvy u Solferina?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek ukazuje aktivitu, při které žáci uvažují nad tím, co by se stalo, kdyby Henri Dunant, iniciátor vzniku Červeného kříže, neviděl na vlastní oči nedostatečnou pomoc v bitvě u Solferina, ale bitvu u Fontenoy, která je příkladem dobře zorganizované zdravotnické pomoci.
Autor Český červený kříž
Celkem: 11