Strom podřazených průřez. témat
Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Výpis příspěvků podle: Průřezových témat
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Na olympiádu v Mnichově roku 1972 bude bohužel málokdo vzpomínat v souvislosti se sportovními výkony. Všechno totiž přebila akce palestinských teroristů, na jejímž konci bylo 11 mrtvých izraelských sportovců. Řada omylů a chyb německých úřadů při řešení situace je předlouhá – do reportáže se třeba nevešel fakt, že celou akci měl završit příjezd obrněných transportérů, ale po začátku přestřelky je nejprve zapomněli zavolat a pak se 20 minut nemohly dostat na letiště kvůli davům přihlížejících lidí. Výsledkem byl alespoň fakt, že hned po olympiádě německá vláda zřídila speciální protiteroristické komando GSG 9, které se posléze stalo jednou z nejelitnějších bojových jednotek na světě.
Autor Monika Stehlíková
Puberta a adolescence bývá provázena pocitem osamění, žáci jsou často zmatení ze svých sociálních rolí, které se vzájemně dostávají do konfliktu, ze svých emocí a reakcí. Škola by měla být místem prevence vzniku úzkostných, sebepoškozujících a sebevražedných myšlenek. Prostřednictvím aktivity by se toto téma mělo velmi citlivě otevřít.
Autor Tereza Vodičková
Text článku se soustředí hlavně na důsledky atentátu na Heydricha, vlastní atentát i doba před ním jsou zmíněny stručněji. Jde o blok 4 hodin, ve kterých se žáci zabývají složitostí doby i volby, jak vést odboj proti německé nadvládě u nás. Pracují s materiály na PC, s internetem, ukázkami z literatury. Výsledkem je také žákovská prezentace uvedená v Přílohách, kterou je možno dále medializovat.
Autor Ivana Syrovátková
Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou prací jedinců, žáci pátrají ve svém okolí, pracuje se s regionální literaturou, dokumenty i internetovými stránkami na PC. Cílem je připomenout holokaust a osudy lidí, kteří by třeba ještě dnes žili vedle nás, a vyvolat v žácích odpor vůči událostem kolem vyhlazování či obecně napadání určitých skupin obyvatelstva. Dále je naučit odborné terminologii v rámci této problematiky, vyhledávat ji v různých médiích a realizovat ve společné práci v rámci regionu. Projekt koresponduje s akcí „Zmizelí sousedé“, kterého se škola sice nezúčastnila, ale k prezentaci výstavy spojené s projektem Židovského muzea v Praze jsme připojili svůj projekt o našem městě a židovském obyvatelstvu.
Autor Ivana Syrovátková
Wolfram|Alpha představuje jeden z nejkomplexnějších on-line nástrojů, které lze pro školské využití na internetu vůbec najít. Lze jej užít především při výuce matematiky a informatiky, ale své místo si nalezne také v zeměpise, chemii nebo ZSV. V následujícím příspěvku se zaměříme především na jeho matematické dovednosti.
Autor Michal Černý
Žáci kvinty se v rámci fyzické geografie zabývají hydrosférou. V úvodu je zopakováno probrané učivo, poté jsou žáci formou výkladu mimo jiné seznámeni se základní charakteristikou oceánů a rozdělením jezer.
Autor Mgr. Pavel Bendl
Uspořádání školní debatní ligy v anglickém jazyce a její realizace ve 2 kolech. V debatování soutěží týmy o třech členech, kteří se dozvědí téma dva týdny před soutěží. Zvolená témata jsou kontroverzní, lze najít argumenty pro i proti. Rezoluce poskytne stejný prostor pro obě strany. Čas debaty je přísně vymezen, na což dohlíží časoměřič. Debatu řídí a její výsledky vyhlašuje rozhodčí. Debata je veřejná – přístupná žákům.
Autor Irena Burianová
Příspěvek se zabývá proměnami forem a podob otroctví v dějinách – od starověku přes středověk a novověk až po tzv. novodobé otroctví. Žáci si mají zpřehlednit a utřídit dosud získané informace o vývoji otroctví v dějinách, čímž se jim potvrdí (anebo také ne) to, jak se proměňovalo postavení otroků v různých historických dobách a v různých částech světa.
Autor Aleš Franc
Cílem projektu bylo analyzovat v krajině vlastního bydliště změny, které mohou podmiňovat častější výskyt ničivých povodní. K článku je přiložena prezentace a stručný návod, jak postupovat při tvorbě školních projektů.
Autor Jan Ježek
Kouření postupně přestává být společensky tolerovanou aktivitou, přesto s ním začínají stále mladší žáci základních škol. Projekt nabízí pohled na toto aktuální téma z hlediska různých vzdělávacích oborů.
Autor Blanka Juránková