Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Halové jevy – téma pro nadané žáky
| Pozorování halových efektů v atmosféře a jejich počítačová simulace.  | Petr Pišoft |
|
|
| |
|
23. 04. 2009 |
10042 |
Virtuální hospitace - Tělesná výchova: Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
| Hodina tělesné výchovy je zaměřená na rozvoj týmové spolupráce, komunikace a důvěry prostřednictvím pohybových aktivit. Zhlédněte možnost, jak toto téma zařadit do hodin TV, kurzů či výletů a posílit tak i skupinovou dynamiku třídních kolektivů.  | Mgr. Tomáš Sargánek |
|
|
| |
|
10. 10. 2011 |
19578 |
Virtuální hospitace - Německý jazyk: Plány a sny
| Úvodní motivační hodina k tématu Plány a sny s cílem nácviku dovednosti mluvení. Žáci pracující především ve skupinách si nejprve vytvoří hypotézy (seznamují se s podmiňovacím způsobem v němčině), ověří je v textu a poté si připraví krátkou prezentaci.  | Mgr. Ivana Frýbová |
|
|
| |
|
25. 10. 2010 |
15613 |
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Umělecký styl
| Výuka se zaměřuje na jazykové prostředky výstavby uměleckých textů. Ukazuje systematizaci poznatků, které žáci získali v rámci literární komunikace, a efektivní propojení složky komunikativní výchovy s jazykem a jazykovou komunikací. Jádro činnosti tvoří analýza a interpretace textů.  | Mgr. Lenka Krejsová |
|
|
| |
|
14. 02. 2011 |
16078 |
Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie
| Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.  | Petra Babková |
|
|
| |
|
02. 09. 2011 |
7710 |
Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)
| Text z praxe ukazuje možnost, jak učitel na základě středně těžkého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky (úroveň B1) ke komunikaci. Žáci a žákyně se rychle orientují v krátkém autentickém textu, reprodukují základní myšlenky a dále vytvářejí své hypotézy, procvičují rozhovor a vytvoří vlastní text. Jdou tedy nenásilnou cestou od reprodukce k produktivním činostem, ať již ústním nebo písemným.
Učitelé si na základě zjednodušené typologie cvičení mohou i k dalším textům naplánovat a připravit vlastní vyučovací jednotku s využitím nabízených cvičení, a vést tak žáky k nácviku interaktivních a produktivních dovedností.  | Ivana Frýbová |
|
 |
| |
|
26. 07. 2010 |
10118 |
Netradiční laboratorní úlohy z fyziky
| Dvě netradiční laboratorní úlohy z fyziky - pochopení principu křižovatky a měření reakční doby.  | Jaroslav Koreš |
|
 |
| |
|
25. 01. 2011 |
7112 |
Balistické kyvadlo v teorii i praxi gymnaziální výuky fyziky
| Experiment s balistickým kyvadlem demonstruje úlohu, která je svým způsobem vrcholem středoškolského výuky mechaniky, neboť propojuje dva nejvýznamnější zákony zachování (v gymnaziálním přiblížení) do jednoho příkladu, a je proto škoda z něj učinit pouze objekt matematického zájmu. Navíc umožňuje rozšíření celé problematiky o další mechanické úvahy související s momenty setrvačnosti, kinetické energie rotačního pohybu a připravuje prostor pro obecnější úvahy o opodstatněnosti různých aproximací a modelů ve školním kurzu fyziky.  | Michal Černý |
|
|
| |
|
28. 02. 2011 |
12933 |
Hádej, kdo jsem? Hádej, co jsem?
| Základní předpoklad: v rámci hodin českého jazyka a literatury musí být probrán tematický celek České národní obrození. Následují tři hodiny skupinové práce, ve kterých zábavnou formou zopakujeme dobu českého národního obrození. Vše je založeno na spojení znalostí o osobnostech, předmětech, dílech, době, její kultuře a hry – hádanky. Žáci nejprve dostanou test o ČNO, poté je na losovací lístky zapsána série pojmů ze zopakované látky, které si skupiny pak budou postupně losovat, a v dalších hodinách budou připravovat materiál pro vlastní pantomimický výstup. Průběh hodin lze měnit, zde je uvedena ověřená podoba s určitým řazením úkolů. Žáci musí projevit poměrně velkou iniciativu, soustředěnost na práci, ale i kreativitu a schopnost improvizace.  | Ivana Syrovátková |
|
 |
| |
|
06. 08. 2010 |
11455 |
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety
| Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.  | Mgr. Hana Antonínová Hegerová |
|
|
| |
1 komentář |
21. 09. 2010 |
18651 |