Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Osobnostní a sociální výchova > Sociální komunikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených průřez. témat

Tato kategorie nemá podřazená průřezová témata.
Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Body Part Mathematics

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický příspěvek pro výuku angličtiny a matematiky v anglickém jazyce. Je vhodný pro žáky ve věku 15 až 16 let. Jeho tématem jsou části lidského těla a jejich měření v různých systémech.
Autor Marie Hofmannová

Einkaufen im KaDeWe

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na základě čtení s porozuměním žáci reprodukují novou slovní zásobu, hledají výrazy i ve slovníku, procvičují ji v jednotlivých cvičeních, odpovídají na otázky k přečtenému textu apod.
Autor Ivana Frýbová

Reálie německy mluvících zemí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktická ukázka výuky reálií německy mluvících zemí s pomocí interaktivní tabule SMART Board.
Autor Gabriela Feilová

Lesetraining kommunikativ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Téma „Jak číst a jaké strategie používat” bylo v odborné literatuře již několikrát zpracováno. Tento příspěvek se zaměřuje na propojení receptivních a produktivních dovedností v rámci čtení s porozuměním, s cílem dovést žáky ke komunikativní výuce a vlastní kreativní tvorbě. Obsahově vede ukázka žáky k vnímání jiných kultur a životních hodnot, v oblasti metodiky německého jazyka nacvičuje čtení s porozuměním s cílem vytváření hypotéz, jejich ověření, vlastní práce s textem, i kreativní produktivní tvorby. Práce je zaměřena na typologii cvičení, která vedou žáka k pochopení textu, na spolupráci s partnerem i skupinou i na sebepoznání. V příloze učitelé najdou typologii cvičení, která byla při nácviku použita. Jako doplněk nabízí další příloha jednoduchý přehled strategií ke čtení. Příspěvek je určen přímo do výuky německého jazyka, a proto je již připraven v německém jazyce.
Autor Ivana Frýbová

Názory na odsun

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může být i inspirací pro hodinu samostatné MKV. Zpracování problematiky odsunu sudetských Němců se může stát úvodem k tématu národnostních, genderových a dalších předsudků; umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí.
Autor Jan Buryánek

Názvosloví anorganických sloučenin

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list je zaměřen na jednoduché anorganické názvosloví kyslíkatých i bezkyslíkatých kyselin, zásad a solí. Je vhodnou pomůckou učitele i žáka při procvičování jednoduchého názvosloví.
Autor Lucie Štefanová

Tajná písma - způsob oživení vyučovacího procesu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Dva zábavné pokusy, které mohou sloužit jako motivační pokusy k dalším aktivitám ve vyučovacím procesu.
Autor Alena Jedličková

Vlastnosti zobrazení čočkou a kulovým a parabolickým zrcadlem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jak je možné, že můžeme neskutečný obraz vytvořený rozptylkou pozorovat okem? Proč se v praxi používají parabolická a ne kulová zrcadla? Na tyto a některé další otázky, které s uvedenými souvisejí, si mohou žáci po časově nenáročné samostatné práci odpovědět sami.
Autor Jaroslav Reichl

Po stopách tygrů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje různé aktivity, které se vztahují k motivu tygra v literatuře. Jako výchozí texty jsou použity úryvky z knih W. Blakea a W. Saroyana, které mají žáky inspirovat k tvořivému psaní.
Autor Alena Hesová

Začínáme se školním parlamentem I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská
Celkem: 37