Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Architektura v dějinách umění
| Vytvořila jsem soubor textů, které pomáhají při výuce dějin umění, zároveň jsou doplněny konkrétními úkoly, testují čtenářskou gramotnost a propojují výuku ZSV (psychologie), dějin umění i českého jazyka.  | Hana Vacková |
|
|
| |
|
29. 01. 2018 |
2281 |
Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus
| Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.  | Mgr. Marek Fajfr |
|
|
| |
1 komentář |
04. 01. 2011 |
12195 |
Virtuální hospitace – Dějepis: Počátky 2. světové války v Evropě
| Žáci se seznámí s problematikou historických událostí na počátku 2. světové války (pakt SSSR–Německo, napadení Polska – včetně události v Katyni, připojení Pobaltí k SSSR, zimní válka).  | Václav Chochol |
|
|
| |
|
04. 03. 2010 |
25336 |
Opakování pojmů z období feudalismu
| Článek popisuje jednu vyučovací hodinu s různými způsoby opakování obecných znaků feudalismu, které byly probrány v předchozích hodinách. Cílem je naučit žáky pracovat ve skupině, vnímat pojmosloví dějepisu, definovat jevy a umět obhájit svou práci před ostatními.  | Ivana Syrovátková |
|
|
| |
|
19. 08. 2011 |
5637 |
Úvod do programu Active Citizens – 3. část
| Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým žáků se do projektu pustí. Nyní ji máte, a ať už se jedná o žáky jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Třetí díl nabízí další náměty na aktivity z úvodní kapitoly příručky Active Citizens.  | Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council |
|
|
| |
|
28. 04. 2015 |
3303 |
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byl zavražděn John Lennon
| Žáci se pomocí aktivity seznámí s průběhem a příčinami vraždy Johna Lennona. Deviace jako odchylka od normy – žáci povedou argumentačně plnohodnotnou debatu o lidech s určitým typem deviantního chování, o způsobech, jak se s ním společensky vypořádat, o hranicích normy a deviace.  | Tereza Vodičková |
|
|
| |
|
10. 12. 2015 |
3640 |
Projektová výuka s PC
| V rámci projektu je zpracováván dotazník na libovolné téma ve vazbě na město, v němž se škola nachází. Dalšími fázemi jsou šetření s využitím dotazníku, vyhodnocení dotazníku a publikace závěrů, které z daných šetření plynou. Celý proces probíhá v rámci skupin s využitím znalostí informačních a komunikačních technologií a znalostí získaných v rámci občanského a společenskovědního základu.  | Jan Nouza |
|
|
| |
|
28. 02. 2008 |
7110 |
Argumentace a ověřování v hodinách matematiky na gymnáziu
| Úvodní hodina tématu Argumentace a ověřování  | Eva Zelendová |
|
|
| |
|
05. 11. 2007 |
5723 |
Seznamovací tábor
| Základem dobré adaptace žáků v nové škole jsou první zážitky a sociální prostor pro navázání nových uspokojivých vztahů. V našem gymnáziu jsme vytvořili pětidenní program, který má za úkol připravit žáky pro vstup do nové školy. V příspěvku chci představit cíle, metody a konkrétní program seznamovacího tábora, který již pět let realizujeme.  | Pavel Motyčka |
|
|
| |
|
27. 07. 2007 |
10635 |
Olympijská výchova - olympijské testy a olympijské dny
| Využití fenoménu olympismu v sextě i ostatních třídách ve formě olympijských testů, jejich plnění a soutěžení v nich, příprava a realizace olympijských dnů ve vztahu k olympijským hrám 2008, přehled olympijských testů.  | Zdeněk Mikeš |
|
|
| |
|
19. 07. 2007 |
9234 |