Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Osobnostní a sociální výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Užití exponenciální rovnice ve středoškolské praxi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek ukazuje užití teorie exponenciální rovnice v běžné středoškolské praxi. V uvedeném příkladu jde o propojení matematiky s významnou geografickou disciplínou - demografií.
Autor Josef Vondra

Holocaust Romů - práce s příběhem Jaroslava Heráka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Příspěvek slouží jako úvodní část k historii holocaustu Romů na českém území na základě konkrétního případu romské rodiny a je určen žákům, kteří již mají základní informace o holocaustu.
Autor Kamila Nevludová

Začínáme se školním parlamentem III.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Začínáme se školním parlamentem VI.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Začínáme se školním parlamentem I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Názvosloví anorganických sloučenin

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list je zaměřen na jednoduché anorganické názvosloví kyslíkatých i bezkyslíkatých kyselin, zásad a solí. Je vhodnou pomůckou učitele i žáka při procvičování jednoduchého názvosloví.
Autor Lucie Štefanová

AZ-kvíz: Nukleové kyseliny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
AZ-kvíz s podtitulem Nukleové kyseliny byl sestaven podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. AZ-kvíz je určen žákům gymnázií a lze ho využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu Nukleové kyseliny, aminokyseliny.
Autor Lucie Štefanová

První pomoc a ochrana člověka za mimořádných událostí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V projektu se žáci seznamují se zásadami poskytování první pomoci a s pravidly ochrany člověka za mimořádných událostí. V rámci projektu je rozvíjena řada klíčových kompetencí, projekt má výrazný mezioborový charakter.
Autor Lumír Kozubík

Teplotní změny v chladící směsi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Popis pokusu, kterým sledujeme teplotní změny v chladící směsi ledu a NaCl v poměru 3:1 s využitím počítačového systému Ises.
Autor Markéta Štefková

Vedení elektrického proudu vodnými roztoky látek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Popis pokusu, kterým ověřujeme schopnost různých roztoků vést elektrický proud.
Autor Markéta Štefková
Celkem: 156