Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Osobnostní a sociální výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Fáze 1 – Já – identita a kultura – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem jsou skryté, následkem čehož se domněnky, které si vytváříme o druhých lidech, nemusí zakládat na pravdě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Množiny, vztahy a operace mezi množinami

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pochopení a procvičování základních pojmů, vztahů a symbolů z teorie množin vede žáky ke korektnímu vyjadřování i zapisování jejich postupů a myšlenek. Příspěvek obsahuje metodické poznámky a konkrétní úlohy z této oblasti.
Autor Jarmila Robová

Hodina matematiky s přítelem počítačem – společné tečny kuželoseček

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Určení společných tečen elipsy a paraboly graficky i analyticky. Využití programů Cabri geometrie a Derive.
Autor Václav Zemek

Řešení rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami – jednoduše a s úsměvem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zkušenosti s výukou učiva o řešení lineárních rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami. Využití znaménkové metody při řešení tohoto typu nerovnic.
Autor Václav Zemek

Princip klenby

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nedílnou součástí řady staveb je jasně viditelná klenba, jejíž fyzikální princip lze žákům velmi názorně přiblížit.
Autor Jaroslav Reichl

Práce s informacemi při výuce o kanadských provinciích a teritoriích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na jednu z metod práce s informacemi, hlavně na jejich zpracování a následnou prezentaci. Je napsán pro hodiny geografie, tuto metodu však lze použít ve výuce kteréhokoli předmětu.
Autor Tomáš Matlenga

První pomoc a ochrana člověka za mimořádných událostí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V projektu se žáci seznamují se zásadami poskytování první pomoci a s pravidly ochrany člověka za mimořádných událostí. V rámci projektu je rozvíjena řada klíčových kompetencí, projekt má výrazný mezioborový charakter.
Autor Lumír Kozubík

Síly kolem nás

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Projekt zaměřený na aplikaci Newtonových zákonů pohybu a základních sil v reálných situacích.
Autor Petr Nečas

Hloubka ostrosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Dva jednoduché experimenty zaměřené na demonstraci důležité vlastnosti optického zobrazení: hloubku ostrosti.
Autor Jaroslav Reichl

Měření vlnové délky světla

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Laboratorní práce zaměřená na určení vlnové délky světla laserového ukazovátka.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 156