Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Osobnostní a sociální výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zvedání židle s využitím třecí síly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zvedat židli lze mnoha způsoby. Jeden ze zajímavých (a možná ne všeobecně známý) je popsán v příspěvku.
Autor Jaroslav Reichl

Zlatý fond her IV. - Facebůčci, Hadi z ráje a Hajaja

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje tři hry z knihy Zlatý fond her, které jsou zaměřeny na formování osobnosti, utváření týmových vazeb a zvyšování efektivity týmů. Kniha je již čtvrtým dílem úspěšné série, která se zabývá zážitkovou pedagogikou (Prázdninová škola Lipnice), kniha je určena instrukturům zážitkových a teambuildingových kurzů, pedagogům a vedoucím volnočasových aktivit pro mládež a dospělé.
Autor kolektiv autorů

Zkušenosti s vedením žákovského portfolia v hodinách německého jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Příspěvek shrnuje dosavadní zkušenosti s vedením žákovských portfolií. Zaměřuje se na konkrétní cíle, důvody pro zařazení EJP do vyučovacích hodin němčiny a na konkrétní realizaci portfolií.
Autor Ivana Frýbová

Život v pravěku

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Návrh na netradiční probírání tématu Pravěk formou skupinové práce za použití konstruktivistické strategie.
Autor Jan Zouhar

Ženy českého disentu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hodinový workshop je věnovaný deseti ženám, které jsou příkladem protikomunistické rezistence. Autorka vybrala úryvky z rozhovorů z knihy „Bytová revolta: Jak ženy dělaly disent“. Studenti ve skupinkách vždy pracují se vzpomínkami dvou žen, všímají si, jak vnímaly strach, co je vedlo k podepsání Charty 77, jaké metody vůči nim uplatňovala StB atp. Značná část hodiny je vyčleněna pro diskuzi o smyslu disentu, motivaci k rezistenci a jejímu smyslu.
Autor Marcela Svejkovská

Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.
Autor Šárka Kadlecová a kol.

Začínáme se školním parlamentem VI.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Začínáme se školním parlamentem III.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Začínáme se školním parlamentem I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Workshop k Všeobecné deklaraci lidských práv

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodický popis 90minutového workshopu zaměřeného na okolnosti vzniku a obsahu Všeobecné deklarace lidských práv, na porozumění významu tohoto dokumentu a na schopnosti aplikovat jednotlivá práva do běžného života.
Autor Amnesty International ČR
Celkem: 156