Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projektová výuka v předmětu fyzika ve střední škole
| Snažil jsem se formulovat otázku, která mě – jako učitele fyziky v gymnáziu – velmi zajímá: Čím by se měla vyznačovat kvalitní výuka fyziky? Vzápětí mě taky napadly další otázky: Kdo nebo co rozhoduje o tom, zda daná výuka fyziky kvalitní je nebo není? Ze kterých hledisek je možné kvalitu výuky zkoumat?  | Jan Prachař |
|
|
| |
2 komentáře |
13. 09. 2010 |
9181 |
Tvorba rodokmenu s využitím ICT
| Dějepis může na řadu žáků působit jako zajímavý obor, který se však jich osobně příliš netýká a je jim poněkud vzdálený. Tvorba rodokmenů se ale těší stále větší popularitě a tak je možné ji zařadit jako prakticky orientovaný projekt pro výuku.  | Bc. Monika Černá |
|
|
| |
|
05. 10. 2011 |
13252 |
Připravujeme vlastní WebQuest aneb zajímavé i užitečné výpravy
| Rychlý rozvoj informačních a komunikačních technologií a jejich stále snazší dostupnost přímo vyzývá, aby byly efektivně využívány také ve vzdělávání. Příspěvek nabízí tipy, jak si relativně snadno vytvořit vlastni aktivity. Využit můžete texty, obrázky i zvuky - audio i video. Podle technické zdatnosti vlastní a žáků i dostupnosti prostředků a technologií.  | Jana Jílková |
|
|
| |
|
01. 07. 2008 |
9723 |
Netradiční laboratorní úlohy z fyziky
| Dvě netradiční laboratorní úlohy z fyziky - pochopení principu křižovatky a měření reakční doby.  | Jaroslav Koreš |
|
 |
| |
|
25. 01. 2011 |
7112 |
Nástroje pro tvorbu fyzikálních modelů a simulací
| Článek představuje některé vesměs volně dostupné nástroje k tvorbě fyzikálních animací a simulací. Součástí článku jsou jednoduché videoukázky, porovnávající vybrané nástroje (Phun, Flash, EJS, Physlet builder).  | Jaroslav Koreš |
|
|
| |
|
29. 04. 2011 |
10147 |
Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie
| Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.  | Petra Babková |
|
|
| |
|
02. 09. 2011 |
7712 |
Architektura v dějinách umění
| Vytvořila jsem soubor textů, které pomáhají při výuce dějin umění, zároveň jsou doplněny konkrétními úkoly, testují čtenářskou gramotnost a propojují výuku ZSV (psychologie), dějin umění i českého jazyka.  | Hana Vacková |
|
|
| |
|
29. 01. 2018 |
2284 |
Princip klenby
| Nedílnou součástí řady staveb je jasně viditelná klenba, jejíž fyzikální princip lze žákům velmi názorně přiblížit.  | Jaroslav Reichl |
|
|
| |
|
10. 04. 2008 |
12029 |
Předměty plné zvuků
| Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který konfrontuje předměty běžného života s objekty výtvarného umění. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněny o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.  | Barbora Škaloudová |
|
|
| |
|
01. 02. 2006 |
14140 |
Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře
| Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
10. 09. 2008 |
10983 |