Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Workshop k Všeobecné deklaraci lidských práv
| Metodický popis 90minutového workshopu zaměřeného na okolnosti vzniku a obsahu Všeobecné deklarace lidských práv, na porozumění významu tohoto dokumentu a na schopnosti aplikovat jednotlivá práva do běžného života.  | Amnesty International ČR |
|
|
| |
|
30. 04. 2007 |
8512 |
Co se stalo na pláži Carcavelos?
| Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost kritického nadhledu vůči mediálnímu působení. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu MV (popřípadě VMEGS či VDO).  | Člověk v tísni |
|
|
| |
|
02. 01. 2007 |
8252 |
Řešení problému se čtvercem
| Tři různá řešení jedné geometrické úlohy. Každé řešení od žáků vyžaduje jiný stupeň matematických dovedností.  | Eva Zelendová |
|
|
| |
|
27. 05. 2009 |
5708 |
Odvrácená tvář globalizace - vykořisťování, nucená práce a obchodování s lidmi
| Článek ukazuje, jak křehká jsou lidská práva a jak snadno může dojít k jejich poškození. Prostřednictvím příkladů si žáci uvědomí, že jejich respektování a ochrana patří k základním hodnotám lidského bytí, a proto je nezbytné chápat souvislosti a úskalí migrace lidí a pomáhat ohroženým lidem.  | Petra Kutálková |
|
|
| |
|
06. 10. 2008 |
58565 |
Mozartovské kvarteto
| Příspěvek představuje metodu, jak se studenty příjemně a zajímavě zopakovat základní životopisné údaje o W. A. Mozartovi  | Veronika Audyová |
|
|
| |
|
05. 05. 2009 |
7190 |
Školní zeměpisné stránky
| Školní zeměpisné stránky jsou koncipovány pro podporu výuky zeměpisu a slouží především jako zdroj prezentací pro tento předmět na nižším a vyšším stupni gymnázia.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
10. 09. 2008 |
13421 |
Výchova k manželství a rodičovství
| Cyklus seminářů je určen pro všechny ročníky čtyřletého i osmiletého gymnázia. Prostřednictvím přednášek a diskusí si žáci pozitivně dotvářejí svůj hodnotový systém, učí se odpovědnosti za sebe i za své blízké a učí se chránit své zdraví.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
15. 09. 2008 |
11445 |
Hodnocení klíčových kompetencí prostřednictvím opakovací práce z dějepisu
| Příklad popisuje hodnocení klíčových kompetencí prostřednictvím opakovací práce z dějepisu na začátku školního roku. Žáci mají za úkol vytvořit písemnou práci, vrací se ke svým poznámkám a portfoliím z minulého školního roku a pokouší se pokládat otázky.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
11. 09. 2008 |
8928 |
Hodnocení dovednosti psaní prostřednictvím hodnoticích rubrik
| Příklad dobré praxe popisuje metodu hodnocení žáků na příkladu hodnocení písemného úkolu – eseje na téma osobní vzpomínky. Popsaný postup hodnocení je založen na současném použití hodnoticích rubrik, metod formativního hodnocení a představení ukázek modelových esejů.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
11. 09. 2008 |
8669 |
Přírodovědná cvičení
| Sledovaný příklad dobré praxe ukazuje nově pojaté zařazení tradičních laboratorních cvičení z fyziky, biologie a chemie do ŠVP a následně do výuky.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
11. 09. 2008 |
15617 |