Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Vedení žáka-cizince běžným školním životem
| Článkem chci přispět k objasňování problematiky spojené s adaptací žáka-cizince v každodenní školní praxi. Zde nacházíme mnoho situací, kdy je zapotřebí aplikovat vhodnou formou český jazyk zároveň s mateřským jazykem žáka tak, aby žák postupně dostal všechny nutné informace srozumitelně a pochopitelnou formou. Toto je základní a velmi důležitá část adaptace žáka v českém školním prostředí a pravděpodobně stejné nebo podobné situace, o kterých text pojednává, řeší nebo řešil každý, kdo má ve školním kolektivu žáka-cizince.  | Ivana Černá |
Praktický příspěvek zkušenost
|
 |
|
|
|
22. 03. 2011 |
8477 |
Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí
| Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.  | PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
03. 12. 2010 |
14646 |
Poslední čert
| Lekce je určena pro žáky 6. ročníku, je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti a kreativní práci s literárním textem. Žáci pracují s pohádkou Poslední čert Olgy Scheinpflugové, tato pohádka je obsažena v učebnici Čítanka 6 ‒ Fraus.  | Svatopluk Mareš |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
26. 03. 2012 |
12256 |
Obraz bez názvu
| Inspirace na posílení osobnostního a sociálního rozvoje žáků pomocí umění (vytváření živých obrazů).  | Zuzana Pipková |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
22. 06. 2006 |
15226 |
Justýna a upíři – cesta k inscenaci s dětským souborem
| Záznam celoročního autorského divadelního projektu, který přibližuje práci konkrétního dětského souboru (třídy) od výběru látky přes prozkoumávání témat, dramatizaci, na níž se podílí celá skupina, hledání divadelních prostředků až po fixaci inscenace a její veřejné předvedení.  | Ivana Sobková |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
02. 03. 2009 |
12527 |
Jdeme s dětmi do divadla
| Několik námětů na to, jak je možné žákům otevřít svět divadla, co může návštěva divadelního představení dětem nabídnout a jak hledat kvalitní divadelní produkce pro svou třídu.  | Radek Marušák |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
02. 03. 2009 |
9077 |
Divadlo fórum
| Předkládáme scénář, který byl realizován. Protože se jedná o tematiku velmi aktuální v době lyžařských školních výcvikových kurzů, nabízeli jsme toto DF jako preventivní program.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 12. 2011 |
9707 |
Boj o nezávislost Skotska
| Téma Boj o nezávislost Skotska jsem zvolila proto, aby se žáci dokázali vžít i do jiné než současné doby. Období středověku jsem vybrala zcela záměrně, abych zabránila některým žákům řešit problém např. odletem s vrtulníkem. Příběh Williama Wallace mě velmi inspiroval nejen svou dobou, ale zároveň i jeho tragickým koncem, který však neznamenal jeho prohru v boji za svobodu skotského lidu. Wallaceova snaha o osvobození Skotska se zpočátku zdála být naprosto marná, dokázal však strhnout většinu národa na svou stranu a ovlivnit tím chod dějin. Touto historickou skutečností jsem chtěla žákům ukázat, že i za těžkých podmínek lze dojít k vytyčenému cíli, tedy pokud je člověk o něm pevně přesvědčen. Uveřejněnou přípravu jsem realizovala na 2. stupni ZŠ a doplnila ji reakcemi žáků 8. třídy.  | Mgr. Petra Kratinová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
13. 12. 2011 |
7195 |