Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Doplňující vzdělávací obory > 1. stupeň > Dramatická výchova > 2. období

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Lidské vlastnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem této aktivity je prostřednictvím soch poznávat dobré a špatné lidské vlastnosti. Žáci ztvárňují sochy a učí se vlastnosti poznávat, přemýšlí o svých dobrých a špatných vlastnostech.
Autor Iva Doubravová

Neobyčejná dobrodružství Marca Pola

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma Marca Pola jsme vybraly jednak proto, že jde o samotné vlastivědné a zeměpisné učivo, jednak pro dobrodružství, které zažíval a které mohou zprostředkovaně zažít žáci v této lekci.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Klára

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Lekce pojednává o inkluzi zdravotně postižené dívky do běžné školy, o omezeních, která jsou s tím spojená, a o solidaritě dětského kolektivu.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Projekt pro rozvoj čtenářství

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt s názvem Vzhůru do mraveniště hravou formou rozvíjí u žáků čtenářství, zájem o čtení a knihu vůbec. Pomůže žákům pochopit, že v knize je možné nalézt mnoho zajímavých věcí, že má kniha zajímavý a někdy i napínavý poučný děj, který čtenář může společně s hrdinou prožívat. Dále projekt naučí žáka orientovat se v textu, porozumět čtenému, rozlišovat podstatné informace od méně závažných, umět vyhledávat informace a dále s nimi pracovat, utvořit si vlastní názor a umět jej obhájit, naučit se spolupracovat s týmem a kreativně přistupovat k řešení životních situací. Projekt rovněž procvičuje jemnou motoriku, paměť, logický úsudek, představivost a fantazii. Seznamuje děti se životem hmyzu a jejich významem pro lidstvo, vede děti k ochraně přírody a zároveň je učí, jak se zachovat v krizové situaci, prožívat současnost, vnímat krásu. Projekt rozvíjí nenásilnou hravou formou všechny klíčové kompetence potřebné pro postup do vyššího ročníku základní školy.
Autor Iva Burešová

Projekt ČAS

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt nejen pro hodiny dramatické výchovy inspirovaný literárním dílem od Martiny Braunové Ztraceni v čase, který je dělen na jednotlivé vyučovací úseky pod názvy – čas, hodiny, pět minut po dvanácté.
Autor Adéla Ulrichová

Mé tělo na scéně - co vše řekne? - Nábytek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Lekce dramatické výchovy zaměřená na téma vyjádření tvaru tělem, tělo na scéně, jeho tvar a význam. Během lekce se pokusí žáci svým tělem ztvárnit různý nábytek - nejprve jednotlivě, pak ve spolupráci a v závěru v celé skupině. Jednotlivé kusy nábytku v lekci nabývají osobností a příběhů. Tuto příběhovou linii je možno více rozvést, v této lekci je spíše upozaděna. Na závěr se žáci pokusí vytvářet „nábytkovou scénografii“, která dovede budit určitou náladu či pocit.
Autor Alena Skuhrovcová

Přírodní učebna - Weather

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Žáci na základě pozorování popíší momentální stav počasí a porovnají je s informacemi na meteostanici. Zapisují stav počasí do kalendáře přírody pomocí symbolů (mohou ho zapisovat v českém i anglickém jazyce). V hodině angličtiny se žáci učí nové výrazy týkající se počasí a rozvíjí také znalosti z přírodovědy.
Autor Eva Krafková

Strach – literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na I. stupni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Strach – strukturované drama inspirované literárním dílem Zápisník Norberta Borovičky od Marie Kšajtové určené pro žáky 3. až 5. ročníku a učitele, kteří mají zkušenosti se strukturovaným dramatem a jsou schopni alespoň trochu improvizovat v nečekaných situacích.
Autor Adéla Hůlková

Jdeme s dětmi do divadla

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Několik námětů na to, jak je možné žákům otevřít svět divadla, co může návštěva divadelního představení dětem nabídnout a jak hledat kvalitní divadelní produkce pro svou třídu.
Autor Radek Marušák
Celkem: 9