Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a svět práce > 2. stupeň > Člověk a svět práce > Práce s technickými materiály

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Různé způsoby odhadování výsledků početní operace se zlomky, s ohledem na přesnost odhadu a na problémy, kterým žáci při vzdělávání čelí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Matematickou gramotnost v tematické oblasti „Číslo a proměnná“ se zaměřením na provádění odhadu výsledku součtu a rozdílu zlomků s různými jmenovateli lze procvičovat tím, že žáci za pomoci vlastní na 3D tiskárně vyrobené didaktické pomůcky využívají svých praktických poznatků v oblasti porovnávání obsahů kruhových výsečí o stejném poloměru, jako je tomu např. při konzumaci dílků pizzy. To vede k utváření vizuální interpretace smyslu zlomku coby vyjádření podílu z celku, a tudíž k rozvíjení klíčových kompetencí v práci se zlomky, zejména v chápání odlišných vlastností čitatele a jmenovatele ve zlomku, a tedy k nutnosti transformace zlomků na společného jmenovatele ještě před zahájením příslušné početní operace. Samotná didaktická pomůcka slouží k přibližné představě o velikosti výsledného čísla, ale i ke zpětnému ověření správnosti početní operace. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Radek Novotný

TechnoMet – on-line sbírka námětů pro technické činnosti žáků základních škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek čtenáře seznamuje s on-line sbírkou námětů pro technické činnosti žáků základních škol v duchu přísloví „Dej mi přírodovědné, společenskovědní a humanitní vzdělání, budu znát, dej mi technické vzdělání, budu umět poznatky z různých oborů propojovat a v životě prakticky aplikovat“.
Autor Jiří Dostál

Stavíme s přírodou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z příručky Stavebnictví, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Jak na tkaní bez kolíkového stavu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z příručky Textil, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Jak zapojit exkurze k řemeslníkům do výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z příručky Katalog školních exkurzí, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Jak na sítotisk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z příručky Textil, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Pracovní postup: Vodní mlýnek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z příručky Práce se dřevem, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Pracovní postup: Hrací kostka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z příručky Práce se dřevem, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Tajemství staré truhly: Obrázky z lékařských špachtlí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro starší školní věk nazvané Tajemství staré truhly a představuje ukázku, jejíž hlavní činností jsou pracovní aktivity.
Autor Eva Holíková

Výroba pastevecké píštaly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Reflexe tvůrčí dílny s výrobcem lidových hudebních nástrojů, která může být přínosným podnětem i pro takto zaměřenou náplň hodin hudební výchovy.
Autor Petr Drkula
Celkem: 16