Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a svět práce > 2. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Animační techniky digitálním fotoaparátem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje praktický námět na výuku tematiky animačních technik digitálním fotoaparátem v rámci tematického okruhu Využití digitálních technologií. Námět je určen pro žáky 6.–9. třídy ZŠ. Časový rámec realizace tohoto námětu je jedna vyučovací hodina. Pracovní list pro učitele obsahuje řadu zajímavých informací pro výuku tematiky včetně praktických ilustračních obrázků. Pracovní listy pro žáky obsahují úkoly na procvičení tematiky, a to včetně návodných ilustrací.
Autor Mgr. Jan Krotký

Kdo kompostuje, nezlobí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příspěvek se zabývá problematikou zmenšování objemu odpadů tvořených ve škole na školní zahradě, a to tříděním bioodpadu a jeho následným kompostováním.
Autor Petra Boháčková

Postavte si vlastní naučnou stezku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.
Autor Dominika Dobrylovská

Didaktická hra

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hra je určena pro žáky 9. ročníku jako efektivnější a zajímavější přístup k zopakování a utříbení učiva z pěstitelství a chovatelství.
Autor Jana Sochorová

Tvoříme animovaný film

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Postup tvorby vlastního krátkého animovaného filmu, zkušenosti s realizací, žákovské práce.
Autor Milan Prikner

Jak sestavit rozpočet domácnosti?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Vedení domácího rozpočtu patří sice do světa dospělých, ale naučit se rozumět penězům, umět sestavit a vést rozpočet domácnosti a vyznat se v základní finanční terminologii je potřebné si osvojit již v raném věku. Modelová ukázka ukazuje jednu z možností využití tématu ve výuce.
Autor Marie Žitná

Vaříme Evropě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Žáci a žákyně si osvojí základní anglická slovíčka, která se týkají státních symbolů. Seznámí se s typickými svátky v Maďarsku a Turecku. Také se dozvědí informace o jídlech typických pro tyto státy. Nakonec nakoupí suroviny a jedno maďarské a jedno turecké jídlo sami uvaří. Také se pokusí vyhodnotit, jak tato jídla odpovídají zásadám správné výživy.
Autor Petra Boháčková

Fungující domácnost – jak sestavit rozpočet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek ukazuje způsoby sestavování domácího rozpočtu, velké množství proměnných, které tento cíl a nezbytnost ovlivňují, možná úskalí půjček, které současný naplněný trh nabízí, a s tím související situace, ve kterých se může taková rodina snadno ocitnout.
Autor Lukáš Novák

Gastronomie národních kuchyní

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek přináší praktický návod, jak lze ve škole oslavit Světový den kulturní rozmanitosti (21. 5.) a do akce zapojit i rodiče.
Autor Monika Sopková

Dům, který mě neokrádá

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Projekt, ve kterém žáci vyprojektují dům, který vybaví elektrickými spotřebiči tak, aby co nejvíce „šetřil“, aby budoucí účet za elektřinu byl co nejmenší.
Autor Petra Boháčková
Celkem: 40