Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyrobím si …?
| Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 3. ročníku základní školy s cílem seznámit je se slohovým útvarem popis pracovního postupu a s jeho praktickým využitím při výrobě konkrétního výrobku. Zároveň ukazuje smysluplné propojení vzdělávacího obsahu vzdělávacích oblastí Český jazyk a literatura a Člověk a svět práce, který zároveň napomáhá rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována na větší městské škole zapojené do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) a je předkládána jako inspirace pro vyučující z jiných základních škol.
Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
 | Mgr. Lenka Březinová |
|
|
| |
|
14. 11. 2019 |
670 |
Řemesla okolo a v nás
| Inspirativní vzdělávací aktivita v oblasti Člověk a svět práce realizovaná se žáky 2. ročníku, zaměřená na kariérové vzdělávání a rozvoji gramotností. Tematicky zaměřeno na řemesla v místě, kde žiji, a práci s návodem
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Dalibor Neckář |
|
|
| |
|
19. 02. 2019 |
1803 |
TechnoMet – on-line sbírka námětů pro technické činnosti žáků základních škol
| Článek čtenáře seznamuje s on-line sbírkou námětů pro technické činnosti žáků základních škol v duchu přísloví „Dej mi přírodovědné, společenskovědní a humanitní vzdělání, budu znát, dej mi technické vzdělání, budu umět poznatky z různých oborů propojovat a v životě prakticky aplikovat“.  | Jiří Dostál |
|
|
| |
|
11. 02. 2019 |
1866 |
Vandrujeme za řemesly
| Rok 2016 je vyhlášen jako Rok řemesel. Příspěvek přináší inspiraci ze ZŠ Stráž, kde probíhal celoroční projekt Dotek ztracených časů a jeho dílčí částí bylo poznávání tradičních i současných řemesel. V textu naleznou nápady a návody na tradiční rukodělné činnosti či méně obvyklé techniky jak prvostupňoví učitelé, tak i učitelé z mateřských škol, vychovatelky školních družin či organizátoři komunitních akcí.  | Jaroslava Pachlová |
|
|
| |
1 komentář |
06. 04. 2016 |
14217 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy člověk poprvé letěl letadlem
| Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s výsledky a důsledky technického pokroku kolem roku 1900 s důrazem na vynález letadla. Aktivita zařazuje tuto událost kontextu technické revoluce a zároveň vede k přemýšlení nad možnostmi využití i zneužití techniky. Měla by však být oslavou činorodosti, kooperace a překonávání překážek. Přesahuje také do širšího kontextu tehdejšího světa (kultura, nacionalismus), dotýká se i současného zacházení s pamětí (tématem „národní hrdosti“) a inspiruje mladé lidi k aktivnímu přístupu k minulosti a jejímu dědictví.  | Josef Märc |
|
|
| |
|
22. 12. 2015 |
3300 |
Tajemství staré truhly: Obrázky z lékařských špachtlí
| Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro starší školní věk nazvané Tajemství staré truhly a představuje ukázku, jejíž hlavní činností jsou pracovní aktivity.  | Eva Holíková |
|
|
| |
|
13. 02. 2014 |
7998 |
Tvoření s pohádkou: Mořský car
| Kniha Tvoření s pohádkou, vydaná nakladatelství Grada, je souborem základních výtvarných technik určených zejména pro předškolní děti, doplněných fotodokumentací postupů, seznamem pomůcek a materiálů, podrobným popisem práce a motivačním příběhem či pohádkou. Každý, kdo uchopí tuto kouzelnou knihu, jakoby našel tvořivou přihrádku ve skřínce plné fantazie. Stačí jen otevřít oči dokořán, připravit šikovné ruce, či ručičky, a naslouchat pohádkovým příběhům. Pak se začnou dít věci. Oči uvidí barvy a zajímavé tvary, ruce rozehrají koncert tvoření a zručnosti a pohádkové příběhy rozezní jemné struny světa představ a kouzel.
V článku nabízíme náměty na aktivity pro práci s pohádkou Mořský car.  | Lena Freyová |
|
|
| |
|
03. 12. 2013 |
6999 |
Zvířátka – prostorová tvorba z přírodních materiálů a sádrových obvazů
| Cílem článku je přiblížit učitelům výtvarné výchovy a dalším pedagogům možnost využití přírodních materiálů prostřednictvím techniky sádrových obvazů při prostorové tvorbě, která rozvíjí dětskou obrazotvornost. Dále bych ráda představila možnost dalšího využití dětských artefaktů při výtvarných akcích, jako je např. dramatizace.  | Veronika Hrušková |
|
|
| |
2 komentáře |
05. 06. 2012 |
10428 |
Když drak opravdu létá...
| Vlastnoručně vyrobené hračky mají pro žáky svoje kouzlo a přidanou hodnotu v rozvoji jemné motoriky a radosti z povedeného funkčního výrobku. Článek nabízí dva jednoduché náměty na výrobu papírových draků, které opravdu létají a nejsou jen podzimní dekorací.  | Jaroslava Pachlová |
|
|
| |
|
20. 10. 2011 |
19683 |
Brčko jako tvořivý materiál
| Příspěvek obsahuje praktické návody na využití brček k pokusům, výrobě fyzikálních hraček a dalším činnostem.  | Jaroslava Pachlová |
|
|
| |
|
01. 09. 2011 |
20511 |