Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a zdraví > 2. stupeň > Tělesná výchova > Činnosti ovlivňující zdraví

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tělák stále „cool“ i v době covidu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje významu tělesné výchovy i v době distanční výuky či omezení výkonu tělesné výchovy. Prostor je věnován teoretickému zhodnocení vlivu absence pohybové aktivity na děti, mládež i dospělé. Vše je doplněno články vycházejícími zejména z podzimní situace v roce 2020. Autoři dále představují konkrétní praktické tipy, jak při výuce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví propojit digitální technologie, rozvoj digitální gramotnosti a posílit pohybové návyky žáků.
Autor Adam Cvik

S koloběžkou za zážitky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Účelem tohoto článku je základní seznámení s koloběhem, jeho historií a možnostmi sportovního vyžití. Chceme ukázat koloběžku nejen jako sportovní nástroj pro ligové soutěže, ale také jako zdroj zábavy, který vás dopraví kamkoliv ve městě, na hradní zříceninu nebo na hřebeny Krušných hor.
Autor Mgr. Kateřina Houšková

Na výletě #SamiAleSpolu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita kombinuje práci žáků v digitálním a reálném prostředí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Jejím cílem je intenzivnější zapojení žáků do výuky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. Zároveň se snaží o podporu klimatu třídy a socializaci žáků i v distanční výuce a podporu pozitivního přístupu k pohybovým činnostem, sportu a dalším aktivitám. Žáci mají za úkol reálně zdolat trasu, kterou dostanou vyobrazenou (pomocí aplikace nebo obrázku), a zaznamenat své výsledky (online). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Imaginární elektronická tužka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Imaginární elektronická tužka vede žáky k práci v digitálním prostředí, konkrétně k vytváření digitálního obsahu (videa) a jeho následnému zpracování a prezentaci. Žáky vede k samostatné práci a ke schopnosti správné organizace práce. Název aktivity je inspirován sportovním prostředím (rozbor sportovních výkonů odborníkem v televizním studiu za pomocí „elektronické tužky“). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Hra na vlčí dech, na gazelí nohy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak se ovlivňuje tělo a myšlení? Jak reaguje tělo na zátěž a co se nám při tom honí hlavou? Jsou různé možnosti, jak to vyzkoušet a někdy stačí jen málo. Třeba si „jen“ zaběhat a dát průchod myšlenkám.
Autor Zdeněk Slejška
Celkem: 5