Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a zdraví

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sociální sítě žijí zdravím

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S ohledem na trvající pandemickou situaci přibývají na sociálních sítích příspěvky týkající se prevence zdravého životního stylu a podpory zdraví. Právě jim se věnuje výuková aktivita propojující mediální svět a výchovu ke zdraví. Cílem výukové aktivity je žákovské zhodnocení činností podporujících zdravý životní styl a uvážení jejich využitelnosti v osobním životě a jejich přínos ke zdraví. Žáci uvedou příklady takových činností na základě analýzy sociálních sítí, vybrané činnosti si pak sami vyzkouší. Aktivita je vhodná pro prezenční i distanční výuku. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Vanda Vaníčková

Natoč to!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita je založena na žákovské tvorbě a úpravě digitálního obsahu (konkrétně krátkých videosekvencí). Cílem aktivity je žákova práce v digitálním prostředí pomocí příslušných nástrojů (programy, aplikace, weby, ...). Neméně důležitým dílčím cílem je propojení výuky informační a komunikační technologie s předměty vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Digitální obsah, jenž žák vytváří, obsahuje různé oblasti cílené na pohybové činnosti a dovednosti žáka (netradiční motivace k učení v digitálním prostředí a připomenutí posílení pohybových návyků, jež jsou nedílnou součástí zdravého životního styl). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Tělák stále „cool“ i v době covidu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje významu tělesné výchovy i v době distanční výuky či omezení výkonu tělesné výchovy. Prostor je věnován teoretickému zhodnocení vlivu absence pohybové aktivity na děti, mládež i dospělé. Vše je doplněno články vycházejícími zejména z podzimní situace v roce 2020. Autoři dále představují konkrétní praktické tipy, jak při výuce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví propojit digitální technologie, rozvoj digitální gramotnosti a posílit pohybové návyky žáků.
Autor Adam Cvik

Na výletě #SamiAleSpolu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita kombinuje práci žáků v digitálním a reálném prostředí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Jejím cílem je intenzivnější zapojení žáků do výuky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. Zároveň se snaží o podporu klimatu třídy a socializaci žáků i v distanční výuce a podporu pozitivního přístupu k pohybovým činnostem, sportu a dalším aktivitám. Žáci mají za úkol reálně zdolat trasu, kterou dostanou vyobrazenou (pomocí aplikace nebo obrázku), a zaznamenat své výsledky (online). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Imaginární elektronická tužka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Imaginární elektronická tužka vede žáky k práci v digitálním prostředí, konkrétně k vytváření digitálního obsahu (videa) a jeho následnému zpracování a prezentaci. Žáky vede k samostatné práci a ke schopnosti správné organizace práce. Název aktivity je inspirován sportovním prostředím (rozbor sportovních výkonů odborníkem v televizním studiu za pomocí „elektronické tužky“). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Pyramida zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Pyramida zdraví je zaměřena na téma zdravý životní styl, tedy na téma, které je více než aktuální, a to nejen díky distanční výuce a omezení tělesné výchovy. Žáci sestavují tzv. pyramidu zdraví, a to za pomocí krátkých textů, které se týkají témat zdravého životního stylu, a pak o ní diskutují. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Sleduješ? Tak se pohni!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Sleduješ? Tak se pohni! je zaměřena na práci žáků v digitálním prostředí, konkrétně na úpravu videa. Žáky vede k zamyšlení se nad negativními vlivy moderních technologií a ke snaze na tom něco změnit. Při aktivitě žáci rozvíjí svoji nápaditost a kreativní stránku v propojení digitálního světa se skutečným. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Superhrdinové ve vaší tělocvičně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek představuje možnost, jak motivovat žáky k pohybové aktivitě. Popsané činnosti využívají jako motiv zájmy žáků, jako jsou například oblíbení filmoví hrdinové komiksového světa Avengers. Cílem článku je nejen na základě zkušeností tento typ motivace popsat, ale upozornit zejména na to, že díky takovémuto pojetí vnímají žáci více smyšlený příběh, než aby se soustředili na činnosti, které vnímají často negativně. Součástí článku je i poukázáno na možná propojení s rozvojem matematické a digitální gramotnosti žáků. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Adam Cvik

Jídelníček v číslech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Úloha na rozvoj digitální, matematické ale i čtenářské gramotnosti, v níž si žáci sami vytvoří zdravý a vyvážený jídelníček na základě jimi nalezených hodnot různých potravin. Žáci si procvičí vyhledávání informací na internetu, práci s tabulkovým editorem, mohou využít i různé funkce na jednoduché spočítání požadovaných výživových hodnot a především se dozví, jaké potraviny jsou pro ně vhodné a v jakém množství. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Petr Polívka

Kolik skoků měří tělocvična?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zaměřen na objevování možností rozvoje matematické a digitální gramotnosti ve vyučovací hodině TV pomocí netradičních úkolů, které si žáci mohou sami navrhnout. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Petr Polívka
Celkem: 63