Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Umění a kultura > 2. stupeň > Výtvarná výchova > interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Oživlá historie aneb Jak si hrát a učit se zároveň

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Možnosti využití experimentální archeologie k obohacení školní výuky, zapojení představivosti žáků.
Autor Lukáš Križko

„Cesta do pravěku“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Při výtvarném projektu „Cesta do pravěku“ získají žáci informace o prvopočátcích umělecké tvorby v dějinách lidské existence. Žáci přijímají hru na pravěké lovce, při vycházce hledají barevné pigmenty, vytvářejí jeskynní malby, keramiku a zhotovují masky, ve kterých tančí rituální tance za dobrý lov a úrodu.
Autor Marcela Posedělová

Zátiší jako vztah mezi objekty

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Reflexe tvůrčí činnosti žáků založené na hledání osobitého přístupu k vnímání, tvorbě a interpretaci zátiší - výběr prostředí a objektů, hledání "obrazu" zátiší, uplatnění objektů v komunikaci, dialog objektů a prostředí.
Autor Simona Svatošová

Nevěřte všemu, co se píše

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Hlavním tématem příspěvku je vznik fámy a její život. Žáci by si měli uvědomit, jak fáma vzniká a jak je třeba přijímat sdělení, která se k nám dostanou, abych tzv. nenaletěli a nepomáhali šířit poplašné zprávy.
Autor Zuzana Zejdová

Nekonečné životy materiálů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který představuje grafiku jako tvůrčí princip materiálových experimentů. Klíčové momenty jednotlivých činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Přírodní učebna

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Přírodní učebna – žáci si prakticky vyzkouší nejjednodušší výtvarné techniky s použitím dostupných materiálů. Také si v praxi ověří a prohloubí teoretické znalosti z hodin dějepisu.
Autor Eva Krafková

Od světla k barvě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
„Od světla k barvě“ je vzdělávací program pro druhý stupeň ZŠ, který se odehrává v expozicích Veletržního paláce v Národní galerii v Praze. Program se zabývá vztahem světla a barvy. Především pak tím, jak intenzita světla, která působí na okolí, ovlivňuje jeho barevnost. Zprostředkovává přístup k zachycení skutečnosti impresionistickými malíři. Zejména jejich snahu o přiblížení se realitě a zvládnutí jednoho z nejproměnlivějších fyzikálních jevů – světla. Žáci zkoumají zákonitosti světelných jevů a rozlišují různé roviny smyslového účinku barev. V tvůrčích činnostech využívají digitální technologie a postupy, které umožňují experimentovat s proměnami kvality a intenzity světla.Porovnávají přístupy malířů k vyjádření skutečnosti na základě svých zkušeností.
Autor Barbora Škaloudová

Příběh bizona z Lascaux

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příběh bizona z Lascaux je strukturované drama, které je zaměřeno na prohloubení a lepší fixaci poznatků žáků o starší době kamenné (konkrétně mladším paleolitu) a o vzniku, formách a účelu umění v této době.
Autor Lukáš Tvrďoch

Komiks jako předěly v čase

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Komiks je forma, která pomáhá otevírat a řešit problematiku různých časů uložených do statického políčka komiksu, nebo do statického obrazu, který může být součástí aditivního sledu takových vizuálů, ze kterých vzniká například „procesuální“ fotokomiks. Komiks otevírá problematiku rámu a rámování vůbec, akumulace malých rámů pohlcených jedním rámem. Roztrženosti rámování jako projevu expresivity vnitřku políčka a podobně. Tím, že komiks ve svém konceptu drží více či méně doslovnou naraci, tenduje svou formou ke srovnání s kinetickými médii videa a filmu. Tím nasává do své analýzy velmi plodné souvislosti s těmito magickými médii, které ve výuce často a kvalitně analyzovány nejsou. Tedy můžeme při jeho výuce nasát závažnou a důležitou problematiku průběhu, procesu a unikavosti.
Autor Kateřina Dytrtová

Výprava k prameni - části vodního toku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
1. den: Umíme poslouchat vodu? (motivace žáků) 2. den: Naše výprava k prameni vodního toku (vyučování v přírodě mimo školní budovu) 3. den: Kudy teče náš vodní tok? (výroba posteru, makety) 4. den: Příběh našeho potoka (řeky) 5. den: Co známe o vodním toku? (shrnutí týdenního bloku)
Autor Helena Šimíčková
Celkem: 14