Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Umění a kultura > 2. stupeň > Hudební výchova > využívá své individuální hudební schopnosti...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Škola v rytmu klasiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Projekt „Škola v rytmu klasiky“, financovaný z prostředků MŠMT ČR v rámci propagace Roku české hudby, podporuje všestranný rozvoj žáků 2. stupně základních škol v rámci naplňování kompetenčních i specifických cílů vzdělávacího oboru Hudební výchova, zejména rozvoj emoční inteligence žáků, zapojení pravé hemisféry při vnímání a prožívání hudby klasických českých autorů a aktivní přístup žáků k hudbě včetně jejího samostatného dotváření či interpretace prostřednictvím spontánního tance a tradičních nástrojů využívaných v rámci rytmoterapie. Je koncipován tak, aby jeho jednotlivé programy mohly být využívány i v budoucnu všemi vyučujícími (metodiky k programům včetně doplňkových audiovizuálních materiálů jsou kromě stránek projektu umístěných na www.kvalitaskoly.cz dostupné také na portálu www.rvp.cz).
Autor Martina Rozsypalová

Výroba pastevecké píštaly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Reflexe tvůrčí dílny s výrobcem lidových hudebních nástrojů, která může být přínosným podnětem i pro takto zaměřenou náplň hodin hudební výchovy.
Autor Petr Drkula

Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)
Autor Jaroslav Musil

Virtuální hospitace - Hudební výchova: Rock´n´roll

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Výuka hudební výchovy kombinuje frontální i skupinovou práci žáků (částečně individuální) a využívá dostupných hudebních pomůcek pro nácvik rock´n´rollu.
Autor Mgr. Ing. Libor Sládek

Krajina jako inspirace zvukových experimentů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek přibližuje několik možných forem hudebně tvořivé činnosti v rámci hudební výchovy, jejichž společným jmenovatelem je krajina a její geografické poznávání.
Autor Petr Drkula

Měsíc hudebně tvořivých experimentů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí několik tematicky laděných kreativních aktivit, které mohou rozsahem zahrnout měsíc vyučovací náplně hudební výchovy v jedné třídě.
Autor Petr Drkula

Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.
Autor Dana Novotná

Cesta za dobrodružstvím

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Pětidenní projekt, který uskutečnila málotřídní ZŠ Olomouc - Droždín v rámci celoškolního výjezdu na konci školního roku 2004 - 2005. Projekt je vyvrcholením a zakončením celoročního tématu "Cesta za dobrodružstvím".
Autor Marie Vyjídáková

Zlaté střevíčky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž probíhá kreativní proces hudební výchovy.
Autor Alexandros Charalambidis
Celkem: 9