Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Škola v rytmu klasiky
| Projekt „Škola v rytmu klasiky“, financovaný z prostředků MŠMT ČR v rámci propagace Roku české hudby, podporuje všestranný rozvoj žáků 2. stupně základních škol v rámci naplňování kompetenčních i specifických cílů vzdělávacího oboru Hudební výchova, zejména rozvoj emoční inteligence žáků, zapojení pravé hemisféry při vnímání a prožívání hudby klasických českých autorů a aktivní přístup žáků k hudbě včetně jejího samostatného dotváření či interpretace prostřednictvím spontánního tance a tradičních nástrojů využívaných v rámci rytmoterapie. Je koncipován tak, aby jeho jednotlivé programy mohly být využívány i v budoucnu všemi vyučujícími (metodiky k programům včetně doplňkových audiovizuálních materiálů jsou kromě stránek projektu umístěných na www.kvalitaskoly.cz dostupné také na portálu www.rvp.cz).  | Martina Rozsypalová |
|
|
| |
|
19. 12. 2014 |
4639 |
Výroba pastevecké píštaly
| Reflexe tvůrčí dílny s výrobcem lidových hudebních nástrojů, která může být přínosným podnětem i pro takto zaměřenou náplň hodin hudební výchovy.  | Petr Drkula |
|
|
| |
|
25. 02. 2011 |
19475 |
Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání
| Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)  | Jaroslav Musil |
|
|
| |
1 komentář |
08. 02. 2011 |
24481 |
Virtuální hospitace - Hudební výchova: Rock´n´roll
| Výuka hudební výchovy kombinuje frontální i skupinovou práci žáků (částečně individuální) a využívá dostupných hudebních pomůcek pro nácvik rock´n´rollu.  | Mgr. Ing. Libor Sládek |
|
|
| |
1 komentář |
06. 10. 2010 |
16998 |
Krajina jako inspirace zvukových experimentů
| Příspěvek přibližuje několik možných forem hudebně tvořivé činnosti v rámci hudební výchovy, jejichž společným jmenovatelem je krajina a její geografické poznávání.  | Petr Drkula |
|
|
| |
|
05. 03. 2010 |
10646 |
Měsíc hudebně tvořivých experimentů
| Příspěvek nabízí několik tematicky laděných kreativních aktivit, které mohou rozsahem zahrnout měsíc vyučovací náplně hudební výchovy v jedné třídě.  | Petr Drkula |
|
|
| |
|
05. 01. 2010 |
9121 |
Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu
| Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.  | Dana Novotná |
|
|
| |
|
06. 02. 2008 |
13836 |
Cesta za dobrodružstvím
| Pětidenní projekt, který uskutečnila málotřídní ZŠ Olomouc - Droždín v rámci celoškolního výjezdu na konci školního roku 2004 - 2005. Projekt je vyvrcholením a zakončením celoročního tématu "Cesta za dobrodružstvím".  | Marie Vyjídáková |
|
|
| |
|
23. 03. 2006 |
13574 |
Zlaté střevíčky
| Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž probíhá kreativní proces hudební výchovy.  | Alexandros Charalambidis |
|
|
| |
|
20. 09. 2005 |
14492 |