Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Umění a kultura > 2. stupeň > Hudební výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pracovní listy k dějinám hudby: pravěká hudba – 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět pro výuku v hodině hudební výchovy zaměřený na téma „hudba pravěku“, který je uskutečněn formou pracovního listu. Jeho zařazení do výuky je příhodné především v souvislosti s obecným tématem „pravěk“ – učební náplně dějepisu 6. ročníku.
Autor Petr Drkula

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy začala zlatá éra hippies

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s činností hnutí hippies, v rámci aktivity pracují s texty popových písní, které v sobě mají dobové kódy. Vedou argumentačně plnohodnotnou debatu na téma legalizace omamných látek a vlivu legálních návykových látek na člověka.
Autor Tereza Vodičková

Využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hudební výchova – využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách.
Autor PaedDr. Jan Prchal, Mgr. Martin Grobár

Slavné dny pro ZŠ: Brouci - ikona popkultury

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se prostřednictvím aktivity seznamují s problematikou slávy, uvědomují si její negativa, debatují o změně medii prezentovaných hodnot, kdy většinu populace zajímají spíše skandály známých osobností nežli jejich samotné umění. Vznik popkultury úzce souvisí s rozvojem hromadných sdělovacích prostředků a popkultura prostupuje každodenním životem společnosti. Žáci by se měli zamyslet nad tím, kam vede skutečnost, že masová media se začala přizpůsobovat nejnižším potřebám svých spotřebitelů.
Autor Tereza Vodičková

Škola v rytmu klasiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Projekt „Škola v rytmu klasiky“, financovaný z prostředků MŠMT ČR v rámci propagace Roku české hudby, podporuje všestranný rozvoj žáků 2. stupně základních škol v rámci naplňování kompetenčních i specifických cílů vzdělávacího oboru Hudební výchova, zejména rozvoj emoční inteligence žáků, zapojení pravé hemisféry při vnímání a prožívání hudby klasických českých autorů a aktivní přístup žáků k hudbě včetně jejího samostatného dotváření či interpretace prostřednictvím spontánního tance a tradičních nástrojů využívaných v rámci rytmoterapie. Je koncipován tak, aby jeho jednotlivé programy mohly být využívány i v budoucnu všemi vyučujícími (metodiky k programům včetně doplňkových audiovizuálních materiálů jsou kromě stránek projektu umístěných na www.kvalitaskoly.cz dostupné také na portálu www.rvp.cz).
Autor Martina Rozsypalová

Komorní hudba zajímavě a hravě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí inspiraci do výuky hudební výchovy; ukazuje možnosti práce s tématem komorní hudba; přináší didaktické rozpracování pěti vyučovacích hodin – průběh vyučovací hodiny, pracovní listy, doplňovačky, tajenky, náměty na hry a činnosti žáků.
Autor Šárka Mikesková

Média, osobnosti, hvězdy a hvězdičky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je zaměřen na kritické vnímání mediálního obsahu. Doporučené využití: vyučovací hodina slohu věnovaná prezentaci osobností v našich médiích a kritickému vnímání těchto osobností cílovou skupinou – žáky 2. stupně ZŠ.
Autor Miloš Mlčoch

Betlém jako námět pro hudebně-výtvarnou činnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Inspirace k tvořivé aktivitě čerpající z lidových forem zobrazení tradičního tématu, a to jak ve znějící, tak i ve vizuální rovině zpracování.
Autor Petr Drkula

Výroba pastevecké píštaly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Reflexe tvůrčí dílny s výrobcem lidových hudebních nástrojů, která může být přínosným podnětem i pro takto zaměřenou náplň hodin hudební výchovy.
Autor Petr Drkula

Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)
Autor Jaroslav Musil
Celkem: 20