Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Umění a kultura > 1. stupeň > Výtvarná výchova > 1. období > v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti;...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Obraz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvorba malovaného obrazu s rámečkem. Celý postup je navržen tak, aby posluchače seznámil s klasickou tvorbou obrazu. Po sestavení přichystaných dílů (desky a částí lišty), následuje jejich úprava pomocí podkladové vrstvy (šepsu), naskicování obrazu, samotná malba obrazu a vyzdobení rámečku.
Autor Hana Kostková

Dědo, ty jsi indián

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nakladatelství Grada vydalo knížku pro prvňáčky Dědo, ty jsi Indián od Lenky Rožnovské s humornými ilustracemi Jiřího Fixla. Příběh se odehrává v době letních prázdnin, které malá školačka Anička tráví u babičky a dědy v Bílovicích na Moravě. Hned první den po příjezdu začne velké prázdninové dobrodružství, které započne přeměnou dědečka na indiánského náčelníka Velkývařech a Aničky na indiánského učně Malálžička. Jediná babička zůstane bledou tváří, neboť jak prohlásí, někdo musí mít v chalupě rozum. Anička s dědou prožijí spoustu bláznivých dobrodružtví, které se malým čtenářům budou líbit. V článku popisuji práci s knihou v hodině čtení a výtvarné výchovy v první třídě.
Autor Lenka Rožnovská

Brouček Péráček s interaktivní tabulí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Námět pro práci s interaktivní tabulí v 1. ročníku ZŠ zaměřený na možnost kombinovat IT se skupinovou, individuální i samostatnou prací ve vyučování českého jazyka – uvolňovací cviky, psaní, čtení.
Autor Růžena Pekařová

Kalendář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Článek popisuje průběh projektu, který byl realizován ve třetím ročníku základní školy. Lze ho však s drobnými úpravami použít v jakémkoliv ročníku na 1. stupni základní školy. Jeho cílem bylo vytvoření celoročního měsíčního kalendáře, který si žáci na závěr projektu vystavili a používali ho ve své kmenové třídě. Mimo toho získali mnoho nových vědomostí a dovedností z různých předmětů, které si zároveň propojili do nových souvislostí.
Autor Mirka Gardoňová

Proměny školní zahrady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Využití projektové metody k prohlubování vztahu žáků k bezprostřednímu okolí školy a budování pocitu sounáležitosti se školou ze strany žáků, pedagogů i rodičů.
Autor Dana Bezděková

Přírodní učebna – násobilka se zvířátky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Pomocí činnostního učení si žáci osvojí a procvičí násobilku na základě praktických příkladů z běžného života.
Autor Eva Krafková

Vánoční ateliér v jabloneckém muzeu skla a bižuterie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vánoční ateliéry pořádané Muzeem skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou jsou součástí širší nabídky doprovodných programů určených školám i široké veřejnosti. V jejich náplni je kladen důraz jednak na zprostředkování aktivní tvorby spojené s osobním zážitkem, jednak na začlenění těchto činností do širších sociálních a kulturních souvislostí. Edukační složka pak pomáhá účinně propojovat školské a mimoškolské výchovně vzdělávací záměry.
Autor Jaroslava Vaňová

Příběh čáry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje linii jako základní prvek vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Barvené čarování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje barvu ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová
Celkem: 9