Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Umění a kultura > 1. stupeň > Výtvarná výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Světem tvarů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje tvar ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněny o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Barvené čarování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje barvu ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Pohádky vánočního zvonku: O zázračném malíři

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V jedném zemi se narodil jeden nadaný a dovedný chlapec, který sotva začal chodit, nic jiného neznal než barvy a malování. A co všechno tento zázračný malíř dokázal, se dozvíte v pohádce od Františka Kožíka. Vánoční zvonek vypráví i další pohádky tohoto známého autora. Kniha může být pěkným dárkem pro malé i velké čtenáře. V článku nabízíme zpracování tématu ve 3. ročníku, kde jsme se zaměřili na rozvoj čtenářské gramotnosti a zároveň propojujeme téma s dalšími vzdělávacími obory.
Autor František Kožík

Vánoční ateliér v jabloneckém muzeu skla a bižuterie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vánoční ateliéry pořádané Muzeem skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou jsou součástí širší nabídky doprovodných programů určených školám i široké veřejnosti. V jejich náplni je kladen důraz jednak na zprostředkování aktivní tvorby spojené s osobním zážitkem, jednak na začlenění těchto činností do širších sociálních a kulturních souvislostí. Edukační složka pak pomáhá účinně propojovat školské a mimoškolské výchovně vzdělávací záměry.
Autor Jaroslava Vaňová

Příběh čáry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje linii jako základní prvek vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová

Dědo, ty jsi indián

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nakladatelství Grada vydalo knížku pro prvňáčky Dědo, ty jsi Indián od Lenky Rožnovské s humornými ilustracemi Jiřího Fixla. Příběh se odehrává v době letních prázdnin, které malá školačka Anička tráví u babičky a dědy v Bílovicích na Moravě. Hned první den po příjezdu začne velké prázdninové dobrodružství, které započne přeměnou dědečka na indiánského náčelníka Velkývařech a Aničky na indiánského učně Malálžička. Jediná babička zůstane bledou tváří, neboť jak prohlásí, někdo musí mít v chalupě rozum. Anička s dědou prožijí spoustu bláznivých dobrodružtví, které se malým čtenářům budou líbit. V článku popisuji práci s knihou v hodině čtení a výtvarné výchovy v první třídě.
Autor Lenka Rožnovská

Umění – J. Pollock – Abstraktní malba, technika dripping, Jackson Pollock

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Zábavné, výtvarné odpoledne pro rodiče a děti s malířem Jacksonem Pollockem.
Autor Hana Foltová

Multikultura – Reálie vybraných zemí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Zábavné odpoledne pro rodiče a děti – aktivně se podílející v přípravě a realizaci. Poznávání různých kultur, zemí a jejich tradičních rysů.
Autor Hana Foltová

Nejlepší hry do kapsy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Kniha Nejlepší hry do kapsy z nakladatelství Portál zahrnuje výběr sociálně psychologických, pohybových a kreativních her. V ukázce jsou představeny tři hry na ovládání těla, vnímavost a posílení koncentrace. U každé hry je uveden její cíl, příprava, pomůcky, vhodný věk a počet hráčů, popis a následná reflexe hry, poznámky pro vedoucího. Publikaci a hry z ukázky využijí ke své práci a inspiraci školní i mimoškolní pedagogové.
Autor J. Neuman, S. Hermochová

Variace na jméno

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek nabízí dvě lekce ze seriálu Subjektivita a komunikace – propojování tematických okruhů: Moje jméno a moje abeceda.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová, Mgr. Simona Svatošová
Celkem: 36