Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Zeměpis (geografie) > Životní prostředí > uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Životní prostředí za školou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje realizaci tematického okruhu Lidské aktivity a problémy životního prostředí v rámci Environmentální výchovy. Tematický okruh je realizován projektovým způsobem.
Autor Pavel Červený

Globální problémy Země – voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Celoškolní projekt „Voda" přispívá k naplňování prevence proti šikaně, klíčovým kompetencím a výuce průřezových témat.
Autor Marie Hrabalová

Umíme třídit odpad? Aneb jak na to!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek reaguje na současnou situaci stále se zvyšujícího množství odpadů, s důrazem správně je třídit a následně recyklovat.
Autor Renáta Foltová

Je svět v ohrožení?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Autorka vysvětluje, jak učit žáky vhodnému přístupu k informacím, jak hodnotit jejich věrohodnost. Žáci se učí získávat a zpracovávat informace z internetu, dostupné literatury, atlasů apod., učí se vytvářet si vlastní názor.
Autor Alena Matušková

Domácí ekologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Šetrný přístup k přírodě a životnímu prostředí začíná na konci našich paží. To, co můžeme plně ovlivňovat, je naše domácnost a to, jak v ní hospodaříme. Co s věcmi, které dosloužily? Hezká hra je: Dej to dál…
Autor Blanka Juránková

Jaká stopa po nás zůstane?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje tři navazující vyučovací hodiny na téma nakupování a ekologické stopy, které byly vytvořeny v rámci programu Ekoškola (www.ekoskola.cz). Všechny hodiny jsou vytvořeny dle třífázového modelu učení – evokace – uvědomění si významu informací – reflexe. V první hodině se žáci na základě textů seznámí s dopady výroby a těžby surovin určitých výrobků, které denně používáme. V dalších dvou hodinách se zamyslí nad dopady různých činností na Zemi a vyplní dotazník k výpočtu ekostopy. Navrhnou konkrétní činnosti, kterými by mohli svou ekostopu snížit.
Autor Petra Šebešová

Rozvojové cíle tisíciletí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Představení vzorové hodiny (např. Zeměpisu nebo Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.
Autor Ondřej Nádvorník

Bydlíme s přírodou – veřejná zeleň

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek stručně nastiňuje funkce veřejné zeleně ve městech a přináší nápady, jak téma zapracovat do výuky.
Autor Josef Brůna

Ochrana člověka za mimořádných událostí při živelních pohromách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt Ochrana člověka za mimořádných událostí v živelných pohromách představuje základní seznámení (blok 5 vyučovacích hodin) s danou problematikou určené žákům 6. a 7. ročníku 11. ZŠ Plzeň. Tento projekt je dále rozvíjen prostřednictvím dílčích témat v jednotlivých vzdělávacích oborech nebo průřezových tématech, která jsou na 11. ZŠ Plzeň realizována rovněž projektově. Hlavním cílem projektu je položit teoretický základ tohoto tématu, aktivizovat žáky pro další vzdělávání v tomto tématu a na modelových příkladech prezentovat vybrané způsoby chování člověka za mimořádných událostí v živelních pohromách.
Autor Mgr. Pavel Červený

Environmentální duel

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět do výuky předmětu Zeměpis, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Žáci v průběhu aktivity představí argumenty, kterými podpoří zvolené tvrzení. Argumenty pro diskuzi vyhledají v odborné literatuře či v digitálních informačních zdrojích. Žáci pracují s různými zdroji informací, přičemž posuzují jejich relevanci dle stanovených kritérií. Zpracují prezentaci na dané téma, která bude vycházet z vyhledaných informací, statistických dat a grafů. Využité zdroje správně citují. Dokážou spolužákům vysvětlit své myšlenky, zdůvodnit postupy, jak se k daným informacím dobrali a kde čerpali fakta. Následně seznámí ostatní se svými závěry. Dokáží je obhájit, nad obsahem prezentace diskutovat a zvážit i jiné názory a argumenty. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. David Kollert
Celkem: 10