Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Zeměpis)
| Příspěvek obsahuje úlohu ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se zeměpisu. Tato praktická úloha je zaměřená na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.  | Aisis o.s. |
|
|
| |
|
12. 02. 2008 |
8143 |
Typy krajin České republiky
| Vyučovací hodina je založena na vyhledávání a třídění informací z textu do tabulky v pracovním listu a na následné interpretaci získaných informací.  | Ludmila Bílková |
|
|
| |
|
14. 04. 2008 |
13264 |
Práce se školním atlasem
| Pár stránek pracovních listů pro ty, kteří se chtějí naučit hledat ve Školním Atlasu světa nebo si jen chtějí ověřit, jak jim to jde.  | Roman Kneifl |
|
|
| |
|
04. 12. 2007 |
8834 |
Seminář – Indické dny
| Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o státech Indického subkontinentu. Počínaje přírodními podmínkami, přes formující historické události až po ukázky z běžného života obyvatel Indie.  | Kateřina Rašínová - |
|
|
| |
1 komentář |
10. 10. 2008 |
9088 |
Křehká rovnováha
| Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, informatiky a pracovních činností, kdy si žáci mají zopakovat a ujasnit některé poznatky z meteorologie a klimatologie i pochopit, proč nastávají změny klimatu, popřípadě hledat řešení, jak tyto změny zpomalit.  | Mgr. Markéta Přibylová |
|
|
| |
|
25. 01. 2008 |
1796753 |
Poznej bydliště svého učitele aneb stručná geografie obce
| Článek obsahuje metodický popis pracovního listu zaměřeného na využití geoinformačních technologií ve výuce v souvislosti s prací v rámci vybraných mapových portálů. Pracovní list naleznete v příloze.
 | Pavel Červený |
|
|
| |
|
01. 09. 2011 |
3135 |
Zeměpis a matematická gramotnost
| Rozvíjení matematické gramotnosti ve vzdělávacím oboru Zeměpis (Geografie) sehrává významnou roli jak při vlastní prezentaci zeměpisného učiva, tak při řešení zeměpisných úloh. Příspěvek se věnuje využití matematiky v zeměpisných úlohách dokumentu: Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Pavel Červený |
|
|
| |
|
06. 11. 2018 |
1705 |
Prospektoři
| Námět na procvičení určování zeměpisné polohy určitého místa pomocí skautské hry nazývané Prospektoři.  | Kateřina Rašínová |
|
|
| |
|
01. 02. 2008 |
16407 |
Jak správně měřit vzdálenosti na mapách
| Příspěvek prezentuje způsoby, kterými je možné zjišťovat vzdálenosti mezi dvěma místy na zemském povrchu tak, abychom získali nejpřesnější výsledek. Uvedené způsoby tak zohledňují druhy map a jejich zkreslení vzniklé převodem zakřiveného zemského povrchu do roviny. V závěru je uveden návrh činností v rámci 1 vyučovací hodiny s problematikou měření na mapách.  | Pavel Červený |
|
|
| |
4 komentáře |
11. 10. 2007 |
36323 |
Světové strany a určování azimutu
| Praktická hodina pro opakování světových stran a pochopení vztahu světových stran s určováním azimutu.  | Miloslav Chrobák |
|
|
| |
|
22. 09. 2008 |
43252 |