Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Zeměpis)
| Příspěvek obsahuje úlohu ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se zeměpisu. Tato praktická úloha je zaměřená na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.  | Aisis o.s. |
|
|
| |
|
12. 02. 2008 |
8143 |
Typy krajin České republiky
| Vyučovací hodina je založena na vyhledávání a třídění informací z textu do tabulky v pracovním listu a na následné interpretaci získaných informací.  | Ludmila Bílková |
|
|
| |
|
14. 04. 2008 |
13247 |
Práce se školním atlasem
| Pár stránek pracovních listů pro ty, kteří se chtějí naučit hledat ve Školním Atlasu světa nebo si jen chtějí ověřit, jak jim to jde.  | Roman Kneifl |
|
|
| |
|
04. 12. 2007 |
8810 |
Křehká rovnováha
| Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, informatiky a pracovních činností, kdy si žáci mají zopakovat a ujasnit některé poznatky z meteorologie a klimatologie i pochopit, proč nastávají změny klimatu, popřípadě hledat řešení, jak tyto změny zpomalit.  | Mgr. Markéta Přibylová |
|
|
| |
|
25. 01. 2008 |
1796554 |
Poznej bydliště svého učitele aneb stručná geografie obce
| Článek obsahuje metodický popis pracovního listu zaměřeného na využití geoinformačních technologií ve výuce v souvislosti s prací v rámci vybraných mapových portálů. Pracovní list naleznete v příloze.
 | Pavel Červený |
|
|
| |
|
01. 09. 2011 |
3130 |
Zeměpis a matematická gramotnost
| Rozvíjení matematické gramotnosti ve vzdělávacím oboru Zeměpis (Geografie) sehrává významnou roli jak při vlastní prezentaci zeměpisného učiva, tak při řešení zeměpisných úloh. Příspěvek se věnuje využití matematiky v zeměpisných úlohách dokumentu: Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Pavel Červený |
|
|
| |
|
06. 11. 2018 |
1700 |
Prospektoři
| Námět na procvičení určování zeměpisné polohy určitého místa pomocí skautské hry nazývané Prospektoři.  | Kateřina Rašínová |
|
|
| |
|
01. 02. 2008 |
16391 |
Světové strany a určování azimutu
| Praktická hodina pro opakování světových stran a pochopení vztahu světových stran s určováním azimutu.  | Miloslav Chrobák |
|
|
| |
|
22. 09. 2008 |
43225 |
Navigace podle mapy
| Prožitková aktivita, která umožňuje procvičit orientaci v mapě a komunikační dovednost zadávat instrukce. Vedle toho vede k pochopení, že výchova, zkušenosti a kultura vytvářejí v našich myslích mapy, podle kterých se orientujeme a jejichž rozdílnost může vést k nedorozuměním.  | Jan Buryánek |
|
|
| |
|
29. 08. 2006 |
8377 |
Zeměpisné souřadnice – rovnoběžky
| Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Zeměpisné souřadnice, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál překlenuje problematické chápání konstrukce rovnoběžek na kulové ploše.
Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.  | Václav Duffek |
|
|
| |
|
17. 10. 2019 |
626 |