Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis > Neživá příroda > rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čtyři roční období v přírodě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žák chápe termíny jako rok, měsíc, zná názvy ročních období a měsíců.
Autor Lenka Schmuttermeierová

První jarní den

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci charakterizují změny v přírodě spojené s příchodem jara. Vypíší si slova v angličtině, která se daného tématu týkají. Naučí se určovat čas v angličtině (celé hodiny).
Autor Marie Horčičková

CLIL: Eroze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento CLIL výukový plán (pátý v pořadí) využívá experimentální formu výuky na téma Eroze a integruje předměty anglický jazyk a zeměpis. Je čerpán z online příručky věnované implementaci CLILu do české školy s názvem Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ, dostupné na http://clil.nuv.cz.
Autor Gabriela Baladová

Tajemství ropy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje aktivitu, jejímž prostřednictvím se žáci mohou dozvědět o výskytu ropy a procesech, které vedou k jejímu vzniku. Aktivita zároveň vyvrací poměrně rozšířenou miskoncepci, že ropa se nachází v jakýchsi podzemních kapsách, které po vyčerpání připomínají jeskyně.
Autor Jakub Holec

Zlomy: modelace poruch zemské kůry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se formou ilustrativní aktivity seznámí se základními typy zlomových poruch zemské kůry.
Autor Jakub Holec

Horninový cyklus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se v aktivitě praktickou a činnostní formou seznámí s horninovým cyklem a jeho průběhem. Aktivita je vhodná do venkovního prostředí a její realizace předpokládá dramatické ztvárnění základních druhů hornin podle jejich vzniku.
Autor Jakub Holec

Jak se horniny vrásní?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita seznamuje žáky praktickou a činnostní formou s vnitřním geologickým procesem v podobě vrásnění hornin. Žáci mohou pozorovat vrásnění na vlastní oči a přitom se seznámit s tím, k čemu při vrásnění hornin dochází. Následně si mohou na konkrétních příkladech vrás popsat jejich jednotlivé strukturní prvky.
Autor Pavlína Holcová

Eroze tekoucí vodou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá praktickou aktivitou do výuky, při které žáci pozorují účinky působení vodní eroze. Žáci se tak zajímavou a činnostní formou seznámí s tekoucí vodou jako erozním činitelem, který vždy výrazně přetvářel zemský povrch.
Autor Pavlína Holcová

Mořská eroze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje praktickou aktivitu pro výuku o neživé přírodě. Aktivita se zaměřuje na působení moře jako erozního činitele, který utváří a modeluje mořské pobřeží. Žáci prakticky napodobí mořské vlnění a budou pozorovat jeho vliv na pobřeží tvořené zpevněným pískem.
Autor Pavlína Holcová

Eroze půdy tekoucí vodou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jednoduchá experimentální aktivita, ve které žáci simulují podmínky eroze půdy tekoucí vodou. Žáci provádějí pozorování a měření toho, jak na různé půdy působí tekoucí voda. Přitom vyvozují závěry týkající se důležitosti vegetace pro omezení půdní eroze, která se výrazně negativně projevuje například na svažitých polích.
Autor Jakub Holec
Celkem: 11