Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis > Neživá příroda

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nerosty v praxi III

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si v rámci aktivity zpracují materiály, které získali v předchozích hodinách. Výstupem této aktivity je prezentace nebo krátké video. Každá skupina vypracuje pracovní list, který odevzdá v elektronické podobě. Učitel může zdařilé pracovní listy vytisknout, okopírovat a využít ve výuce po prezentování jednotlivých prací.
Autor Klára Kimáková

Nerosty v praxi I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje úvod k tématu nerosty v praxi. Aktivita je zaměřena na poznávání nerostů, jejich fyzikální a chemické vlastnosti a možné praktické využití nerostů.
Autor Klára Kimáková

Určování kamenů podle popisu jejich vlastností

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V aktivitě se žáci učí výstižně popisovat horniny podle jejich barvy, tvaru, struktury, textury apod. Hlavním smyslem přitom není poznávat a pojmenovávat konkrétní horniny, ale spíše na základě pozorování horniny a jejího osahání vybrat ty vlastnosti a charakteristiky, které mohou dopomoci ke správné identifikaci.
Autor Pavlína Holcová

CLIL: Eroze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento CLIL výukový plán (pátý v pořadí) využívá experimentální formu výuky na téma Eroze a integruje předměty anglický jazyk a zeměpis. Je čerpán z online příručky věnované implementaci CLILu do české školy s názvem Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ, dostupné na http://clil.nuv.cz.
Autor Gabriela Baladová

Tajemství ropy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje aktivitu, jejímž prostřednictvím se žáci mohou dozvědět o výskytu ropy a procesech, které vedou k jejímu vzniku. Aktivita zároveň vyvrací poměrně rozšířenou miskoncepci, že ropa se nachází v jakýchsi podzemních kapsách, které po vyčerpání připomínají jeskyně.
Autor Jakub Holec

Zlomy: modelace poruch zemské kůry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se formou ilustrativní aktivity seznámí se základními typy zlomových poruch zemské kůry.
Autor Jakub Holec

Horninový cyklus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se v aktivitě praktickou a činnostní formou seznámí s horninovým cyklem a jeho průběhem. Aktivita je vhodná do venkovního prostředí a její realizace předpokládá dramatické ztvárnění základních druhů hornin podle jejich vzniku.
Autor Jakub Holec

Jak se horniny vrásní?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita seznamuje žáky praktickou a činnostní formou s vnitřním geologickým procesem v podobě vrásnění hornin. Žáci mohou pozorovat vrásnění na vlastní oči a přitom se seznámit s tím, k čemu při vrásnění hornin dochází. Následně si mohou na konkrétních příkladech vrás popsat jejich jednotlivé strukturní prvky.
Autor Pavlína Holcová

Eroze tekoucí vodou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá praktickou aktivitou do výuky, při které žáci pozorují účinky působení vodní eroze. Žáci se tak zajímavou a činnostní formou seznámí s tekoucí vodou jako erozním činitelem, který vždy výrazně přetvářel zemský povrch.
Autor Pavlína Holcová

Mořská eroze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje praktickou aktivitu pro výuku o neživé přírodě. Aktivita se zaměřuje na působení moře jako erozního činitele, který utváří a modeluje mořské pobřeží. Žáci prakticky napodobí mořské vlnění a budou pozorovat jeho vliv na pobřeží tvořené zpevněným pískem.
Autor Pavlína Holcová
Celkem: 28