Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis > Biologie živočichů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Domácí zvířata

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si osvojí, jaké zvuky jednotlivá zvířata vydávají. Pak přiřazují puzzle se zvuky k jednotlivým obrázkům zvířat tak, aby do sebe zapadla a korespondovala se všemi sousedícími stranami (zvířaty) horizontálně i vertikálně.
Autor Gabriela Baladová

Zvířata v lese

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hrají obměnu hry „Lodě“ na téma Les (lesní zvířata a porosty). Pracují ve dvojicích s šachovnicemi a snaží se najít 5 rozdílů.
Autor Gabriela Baladová

ZOO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list k rytmické říkance, ve které se žáci naučí anglická slovíčka - zvířata v ZOO.
Autor Iva Fastová

Zvířata

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Na úvod si děti v kruhu povídají, jaká mají doma zvířata. Poté se naučí písničku Bratře Kubo a následně improvizují – oslovují různá zvířata. V další aktivitě sepíší seznam zvířat, která se na jaře probouzejí ze zimního spánku. Poté děti ve skupinách nacvičí v angličtině jednoduché scénky o tom, jak se na začátku jara zvířata navzájem budila. Ke scénkám si žáci poskytnou zpětnou vazbu.
Autor Marie Horčičková

Plazi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
O plazech už něco víme, ale umíme vyhledat nové informace a porovnat je s původními?
Autor Nina Štěrbová

Domácí zvířata

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Daný příklad dobré praxe ukazuje, jak lze zpracovat problematiku domácích zvířat v hodinách ekologického přírodopisu s žáky 7. ročníku základní školy. V průběhu dvou vyučovacích hodin si žáci osvojí poznatky související s domestikací zvířat a poznají hlavní zástupce domácích zvířat chovaných v ČR. Během samostatné práce s textem učebnice využívají metodu kritického myšlení. Své dosavadní znalosti prověří v doplňovačce a pokusí se objasnit význam pojmu z tajenky. Při rozdělení do skupin a práci v nich si žáci ověří schopnost vzájemné spolupráce, kterou pak dále rozvíjejí v následné skupinové aktivitě týkající se obrázků a popisů zvířat. Příklad dobré praxe podporuje v první řadě rozvoj jednotlivých aspektů přírodovědné gramotnosti žáků: aktivní osvojování si a používání základních prvků pojmového systému přírodních věd, aktivní osvojování si a používání metod a postupů přírodních věd a aktivní osvojování si a používání způsobů interakce přírodovědného poznání s ostatními segmenty lidského poznání či společnosti.
Autor Mgr. Hana Hedbávná

Didaktická videa – bezobratlí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Zoologie bezobratlých, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál obsahuje sadu didaktických videoklipů, které představují jednotlivé skupiny bezobratlých. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Didaktická videa pro výuku mikroorganismů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Mikroorganismy, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí didaktická videa, která mají výuku mikroorganismů zpestřit a oživit. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Hrajeme si s bezobratlými

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Bezobratlí, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí možnosti, jak oživit výuku bezobratlých hravou formou. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Dravci a sovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Náměty na aktivity v hodinách přírodopisu, kdy žáci dedukují, jaké znaky mají dravci a sovy společné a jaké odlišné.
Autor Nina Štěrbová
Celkem: 20