Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis > Biologie rostlin

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Experiment pro důkaz vzniku kyslíku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Fotosyntéza, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí popis experimentu, kterým lze dokázat přítomnost kyslíku při průběhu fotosyntézy. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Videa pro výuku fotosyntézy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Fotosyntéza, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí možnosti, jak oživit výuku fotosyntézy pomocí moderních technologií, promítnutím videa či zapojením vzdělávací aplikace. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Fotosyntéza aneb co dělá rostlina, když má hlad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Celá hodina probíhá metodou kritického myšlení. V úvodní evokační fázi žáci samostatně řeší problémovou úlohu, po jejímž vyřešení přecházejí ke skupinovému brainstormingu na téma fotosyntéza. Nakonec formulují badatelské otázky. Ve fázi uvědomění žáci pracují s interaktivní e-learningovou aplikací, díky které pochopí prostřednictvím animací, dialogu a samostatných úkolů podstatu a rozdíly mezi procesem fotosyntézy a buněčného dýchání. Reflexe proběhne metodou formulace vlastního názoru na danou problematiku a řízené diskuse.
Autor Milan Libertín

CLIL: Citrusové plody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výukový plán CLIL na téma Citrusové plody přináší integraci předmětů přírodopis a zeměpis s německým jazykem. Je součástí seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a najdete ho v online publikaci na http://clil.nuv.cz.
Autor Ivana Frýbová

Objevujeme přírodu: Postavte strom

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Autor knihy Objevujeme přírodu Joseph Cornell vyvinul metodiku pro aktivity v přírodě - tzv. plynulé učení: 1. probuzení nadšení, 2. zaměření pozornosti, 3. přímý prožitek a 4. sdílení inspirace s ostatními. Kniha je určena volnočasovým pedagogům, učitelům všech stupňů škol, kteří mají zájem o přírodu a zabývají se environmentální výchovou.
Autor Joseph Cornell

Proč má jablko slupku?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje jednoduchý experiment s jablkem a digitálním vlhkoměrem, jímž budeme demonstrovat vliv slupky na odpařování vody (a tedy usychání) ovoce.
Autor Jakub Jermář

Rostliny a člověk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Jedná se o výukový program s názvem Člověk a rostliny. Je zaměřený především na valeologické skupiny rostlin a ucelení informací získaných v botanice v základní škole.
Autor Kateřina Švandová

Přírodní učebna - Stavba těla vyšších rostlin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Ukázka bloku hodin odehrávajícího se v přírodní učebně, kde jsou k dispozici stolky, lavice nebo židle a potřebné pomůcky. Žáci prakticky pozorují stavbu květu, pozorují a porovnávají znaky bylin a dřevin, znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin.
Autor Eva Krafková

Naše zelenina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hrají obměnu hry „Lodě“. Pracují ve dvojicích s šachovnicemi zeleniny a snaží se najít 5 rozdílů. Mohou i najít odlišnosti v počtu a barevnosti zeleniny.
Autor Gabriela Baladová

Květiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci formou ledolamky vytvoří skupinky, ve kterých řadí názvy květin podle abecedy a zařazují rostliny do skupin. Výsledky společné práce prezentují. Ve dvojicích pak žáci výtvarně znázorní vybranou květinu a vystaví ji v „galerii“.
Autor Marie Horčičková
Celkem: 13