Daný příklad dobré praxe ukazuje, jak lze zpracovat problematiku domácích zvířat v hodinách ekologického přírodopisu s žáky 7. ročníku základní školy. V průběhu dvou vyučovacích hodin si žáci osvojí poznatky související s domestikací zvířat a poznají hlavní zástupce domácích zvířat chovaných v ČR. Během samostatné práce s textem učebnice využívají metodu kritického myšlení. Své dosavadní znalosti prověří v doplňovačce a pokusí se objasnit význam pojmu z tajenky. Při rozdělení do skupin a práci v nich si žáci ověří schopnost vzájemné spolupráce, kterou pak dále rozvíjejí v následné skupinové aktivitě týkající se obrázků a popisů zvířat. Příklad dobré praxe podporuje v první řadě rozvoj jednotlivých aspektů přírodovědné gramotnosti žáků: aktivní osvojování si a používání základních prvků pojmového systému přírodních věd, aktivní osvojování si a používání metod a postupů přírodních věd a aktivní osvojování si a používání způsobů interakce přírodovědného poznání s ostatními segmenty lidského poznání či společnosti.
Autor Mgr. Hana Hedbávná