Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Taxonomické skupiny organismů a ekosystémy – informační plakát

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Náměty na činnosti realizované ve čtyřech po sobě jdoucí vyučovacích hodinách, kdy se žáci aktivně zapojí do třídění organismů a vytvoří informační plakát o vybraných organismech daného ekosystému.
Autor Ludmila Bílková

Didaktická videa pro výuku mikroorganismů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Mikroorganismy, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí didaktická videa, která mají výuku mikroorganismů zpestřit a oživit. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Mikroskopování kvasinek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Kvasinky, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí návrh na dva experimenty s kvasinkami. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Pozorování plísní

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Plísně, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí možnosti experimentů na téma Plísně. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Sinice a řasy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Sinice a řasy, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí zajímavé možnosti do výuky těchto okruhů. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Houby, 6. třída

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příprava vyučovacích hodin tématu houby s pozorováním a praktickou činností žáků.
Autor Jaroslava Marková

Květiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci formou ledolamky vytvoří skupinky, ve kterých řadí názvy květin podle abecedy a zařazují rostliny do skupin. Výsledky společné práce prezentují. Ve dvojicích pak žáci výtvarně znázorní vybranou květinu a vystaví ji v „galerii“.
Autor Marie Horčičková

Přírodní učebna - Stavba těla vyšších rostlin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Ukázka bloku hodin odehrávajícího se v přírodní učebně, kde jsou k dispozici stolky, lavice nebo židle a potřebné pomůcky. Žáci prakticky pozorují stavbu květu, pozorují a porovnávají znaky bylin a dřevin, znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin.
Autor Eva Krafková

Naše zelenina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hrají obměnu hry „Lodě“. Pracují ve dvojicích s šachovnicemi zeleniny a snaží se najít 5 rozdílů. Mohou i najít odlišnosti v počtu a barevnosti zeleniny.
Autor Gabriela Baladová

Památné stromy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina zaměřená na téma památných stromů, na niž navazují úkoly do terénu. Článek může být inspirací pro krátký třídní projekt – Zmapování památných stromů v okolí školy.
Autor Mgr. Petra Šebešová
Celkem: 110