Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nerosty v praxi III

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si v rámci aktivity zpracují materiály, které získali v předchozích hodinách. Výstupem této aktivity je prezentace nebo krátké video. Každá skupina vypracuje pracovní list, který odevzdá v elektronické podobě. Učitel může zdařilé pracovní listy vytisknout, okopírovat a využít ve výuce po prezentování jednotlivých prací.
Autor Klára Kimáková

Nerosty v praxi II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se během této aktivity seznámí s praktickým využitím nerostů, s jejich zpracováním a výskytem kolem nás. Za pomocí tabletu pořídí fotografie nebo krátké videozáznamy, které budou zpracovávat v dalších vyučovacích hodinách.
Autor Klára Kimáková

Nerosty v praxi I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje úvod k tématu nerosty v praxi. Aktivita je zaměřena na poznávání nerostů, jejich fyzikální a chemické vlastnosti a možné praktické využití nerostů.
Autor Klára Kimáková

Jsou všechny vápence stejné?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se v rámci aktivity přesvědčí, že vápenec pocházející z různých lokalit se může lišit podle obsahu nejrůznějších příměsí. Žáci si během aktivity mohou vyzkoušet hned několik postupů laboratorní práce.
Autor Jakub Holec

Vznik jeskynních útvarů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se zaměřuje na působení vody jako činitele chemického zvětrávání hornin. Žáci se formou jednoduchého pokusu přesvědčí o tom, v jakém typu hornin často vznikají jeskynní útvary a na závěr aktivity budou též schopni říci, proč tomu tak je.
Autor Jakub Holec

Zkameněliny ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V rámci výuky o neživé přírodě je možné s žáky provádět celou řadu činnostně zaměřených aktivit. Jednou z těchto aktivit, která je žáky velmi oblíbená, je tvorba falešných zkamenělin ze sádry. Takto strávená vyučovací hodina je vhodná zejména tehdy, pokud předchází přírodovědné vycházce, jejíž náplní bude zkoumání pravých zkamenělin přímo v terénu.
Autor Jakub Holec

Zlomy: modelace poruch zemské kůry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se formou ilustrativní aktivity seznámí se základními typy zlomových poruch zemské kůry.
Autor Jakub Holec

Poznáváme horniny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá výukou, ve které žáci poznávají horniny a jejich charakteristické znaky. Žáci se učí horniny nejen poznávat, ale i pozorovat a třídit do 3 hlavních typů podle způsobu vzniku.
Autor Jakub Holec

Zkoumáme pórovitost hornin

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se v rámci aktivity seznámí s pojmem pórovitost hornin a budou porovnávat pórovitost materiálů o různém zrnitostním složení.
Autor Jakub Holec

CLIL: Mikrobi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem CLIL plánu s názvem Mikrobi je seznámit žáky s úvodem do mikrobiologie – vymezit pojmy mikroorganismus, odvodit význam mikroorganismů v přírodě a z hlediska člověka, seznámit žáky s důležitými mezníky vývoje oboru – technické předpoklady zkoumání mikroorganismů i význam vědců Leeuwenhoeka a Pasteura pro obor. Z hlediska jazyka se pak lekce zaměřuje na rozvíjení kritického čtení a tvoření množného čísla podstatných jmen, porovnávání vlastností v Aj. Využívá internacionalismy, což usnadňuje pochopení obsahu. Anketním lístkem zjišťuje postoje žáků k tématu. Tento i jiné výukové plány jsou volně ke stažení z http://clil.nuv.cz pro inspiraci do CLIL hodin na 2. stupni ZŠ.
Autor Jiřina Svobodová
Celkem: 110